Novinky

Honda City 2020: baby Civic s turbomotorem

Společnost HATC (Honda Automobile Thailand Company) představila pátou generaci malého sedanu City. Ten technicky už tradičně vychází z modelu Jazz, v tomto případě tedy z nedávno představené čtvrté generace, ale zvenku (ani uvnitř) tomu nic nenasvědčuje. Honda slibovala štíhlý, sportovní vzhled a opravdu tomu tak je, City 5G je určitě nejpovedenějším modelem v dosavadní historii.

Má příď, nápadně připomínající aktuální Civic X, jednoduchou, stylisticky čistou karoserii se sportovním nádechem, ale především – velmi dobře se povedlo vypořádat s proporcemi, zejména se značnou výškou, kterou zpravidla sedany této velikosti trpí, zvlášť v kontrastu s relativně malou délkou. Tedy alespoň to tak vypadá z prvních dostupných fotografií.

Honda City 5G má délku 4553 mm, šířku 1748 mm a výšku 1467 mm, což znamená, že se mezigeneračně prodloužila o 113 mm, rozšířila o 53 mm a přitom snížila o 10 mm. To už musí být znát. Překvapivě se o 11 mm zkrátil rozvor na 2589 mm, na převisy to ale vizuálně nemá negativní vliv, design auta se prostě podařil. Na to, že jde o budgetový sedan, určený primárně pro trhy jihovýchodní Asie (končí tam 70 % jeho veškeré produkce), působí z prvních fotek interiér až luxusně, což jen podtrhuje skutečnost, že Honda je v této části světa vnímána jako subprémiový výrobce, bez ohledu na kategorii.

Pod kapotu auta se stěhuje z evropského Civicu známý litrový přeplňovaný tříválcový motor, disponující turbodmychadlem BorgWarner a systémy VTC a VTEC, je však slabší – má výkon 122 koní při 5500/min a točivý moment 173 Nm v rozmezí 2000-4500 otáček. Vyrábět se bude pouze s převodovkou CVT se sedmi virtuálními stupni a zvládne provoz na palivo E20. Honda ubezpečuje, že autu zajistí 1.0 VTEC Turbo lepší dynamiku i spotřebu, než dosavadní atmosférická patnáctistovka.

I to je důvod, proč se v nabídce city objeví poprvé i sportovněji vyhlížející verze City RS s černou lamelou na přídi, upraveným nárazníkem, černými zrcátky, speciálními 16″ koly, mlhovkami a křidélkem na zádi. Navíc má RS semišové potahy s červeným šitím a do červena laděné přístroje v palubní desce.

7 komentářů: „Honda City 2020: baby Civic s turbomotorem

  • to je nahodou moc pekny… ty zadni svetla jsou dost bozi.

    • City se povedlo. Ono bylo pěkné i to dosavadní, ale ještě to byla trochu bublina. Přece jen prodloužení o 11 cm už umožní si s tvary trochu pohrát.

  • Problem city bol vzdy rozvor a oni to este zhorsili ,co z toho ze ma 500L kufor ked sa vtom neda v zadu pohodlne sediet ,radsej mali skratit dlzku … 4,5m je uz rozmer civiku sedan co nieje do mesta najlepsie ..
    dizajn je inak podareny ,ten bol vzdy lepsi ako u civiku az na ten rozvor kolies .. kto vie aka bude cena ,problem bude asi ten ,ze asi bude hranicit s cenou civiku co je u nas nepredajne auto ked civic budem mat stopro lepsie plasty v interiery a lepsie vybavy a vyber motorov ..

    • Honda: seděl jsi v City někdy vzadu? Prostorově to vždy bylo na úrovni Jazzu, což znamená lepší, než už řady plnohodnotných kompaktů. Předminulá generace nebyla moc pohodlná kvůli Magic Seats, ale už minulé City mělo nejen místo pro kolena, ale i příjemný sklon opěradel a měkké čalounění.

    • Ntwl dyt to ma podle toho prvniho malyho brazku rozvor jak Logan MCV… 😉
      A stejne tak maly kola…

  • A schvalne. Kdo z vas by si to koupil? A nehlaste se hned vsichni 🙂

    • Mě by i zajímalo, jaký poměr sedanů je u Civicu. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.