Mitsubishi L200: crashtest Latin NCAP za nula hvězdiček

Požadavky evropské legislativy na bezpečnost aut se často zdají být až absurdní, zejména od doby, kdy se odměňuje i počet výstražných bzučáků a samolepek, ale faktem zůstává, že základní bezpečnostní prvky, jako jsou kupříkladu airbagy, zachránily už hodně životů. Ale stále existuje dost zemí, kde (pro nás už dlouhá léta samozřejmá) výbava chybí. Auto bez airbagů je sice levnější a tedy dostupnější, ale při havárii to s posádkou ani dnes, v době výrazně pevnějších karoserií, nedopadne dobře.

Jihoamerická organizace, Latin NCAP, která se před časem proslavila zahanbením Nissanu Micra a Mazdy 2, si tentokrát vzala do parády Mitsubishi L200 (verzi před aktuálním faceliftem). To se ve standardu nenabízí v Jižní Americe s žádnými airbagy a tím pádem ani předpínači pásů. nemá samozřejmě ani systém jízdní stability.

Výsledkem byla jedna velká nula – Mitsubishi L200 nezískalo ani jednu hvězdu, řidičův figurant si dal slušnou ránu o volant a pokud by spolujezdec seděl o kousek blíž, políbil by palubní desku. O něco lépe, ale zdaleka ne ideálně na tom byly děti v zádržných systémech, ty byly oceněny dvěma hvězdami.

Mitsubishi už slíbilo, že modernizovaná verze v roce 2020 dostane čelní airbagy, Latin NCAP ale stále není spokojeno a vytýká přetrvávající absenci bočních airbagů a stabilizačních systémů.

3 komentáře: „Mitsubishi L200: crashtest Latin NCAP za nula hvězdiček

  • 3.12.2019 (10:24)
    Trvalý odkaz

    se divim, ze se jeste nekam do nejakych zemi nedavaj zadny airbagy???!!! aspon jeden tam ma byt. Dyt ty ceny airbagu nemuzou bejt astronomicky, kdyz se jich vyrobi miliony a vyrabej se uz desitky let.

    • 3.12.2019 (13:00)
      Trvalý odkaz

      Patrony, pytle, patrony a mechanizmus v předpínačích, omezovače tlaku, je toho kolem bagů docela dost. Ale kolik to může stát, těžko říct.

      • 3.12.2019 (15:19)
        Trvalý odkaz

        no i v jizni americe, to bude porad v prepoctu za par set tisic… tak jestli by to stalo o 10-20 tis vic…?? Navic kdyz na jinych trzich to je, tak to neni ani zadna komplikace ve vyrobe nebo ze by byl potreba nejaky dalsi enginering kvuli tomu.

Komentáře nejsou povoleny.