Novinky

Nový Nissan Z zkombinuje současné a retro tvary. Co třeba takhle?

Světová, ale i česká automobilová média v současnosti nemají moc o čem psát, byly zrušeny dva nejvýznamnější světové autosalony a představení každé novinky bude teď chtě-nechtě ve stínu globálního virového bubáka, tak je značky ve velkém odkládají. Díky tomu jsme si zrecyklovali info o nové Mazdě 6 a přetřásá se též nová generace Nissanu Z. Tak abyste neřekli, že u toho japan-cars.cz nebylo, podíváme se, s čím přišel britský Autocar (a po něm i všichni ostatní 😉 ). Ale protože tady se o japoncích dovíte víc, než jinde, bude i bonus navíc, jak ostatně slibuje nadpis a úvodní fotka. 🙂

Zprávy ohledně nástupce kupé 370Z (roadster bohužel pokračování mít nebude, čímž mě Nissan hodně zklamal 🙁 ) se objevují už zhruba půl roku a ty nejčerstvější pochází z letošního ledna, kdy se objevila informace, že nové Z sice downsizuje motor, ale ne na čtyřválec, bude zachován V6 a téměř jistě půjde o 3.0 twin-turbo od Infiniti, od něj by mělo Z převzít i platformu s pohonem zadních kol. Jinou totiž k dispozici ani nemá. Také provalilo, že design auta bude mít řadu retro prvků, čemuž bude odpovídat i nové registrované retro logo ve tvaru stylizovaného písmene Z.

Autocar doplnil to, co víme (nebo si alespoň myslíme, že víme), o potvrzení (pokud ji také prostě nepřevzal), že by se auto mělo jmenovat 400Z, přičemž číslo poprvé nebude informovat o objemu motoru, ale počtu koní. A co si budeme povídat – 400 koní je moc pěkná hodnota. Vzhledem k tomu, že nové zetko bude lehčí, můžeme se těšit na parádní dynamiku. Tedy my v Evropě asi ne, tohle by celkové emise automobilky dost potopilo, ale myslím obecně. 😉 Motor by měl být zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou s pádlovým řazením, přece jen hlavním trhem bude USA, ale šance na manuál tu stále je. Sportovní verze Nismo by mohla vcelku snadno posílit na cca 500 koní!

Pokud tomu můžeme věřit, nové 400Z by se mělo představit už příští rok(!), ale jak moc bude retro, se můžeme zatím jen domnívat. Zetko by mělo mít údajně příď ve stylu 240Z, záď jako 300ZX a profil víceméně současný. A právě těmito informacemi se řídil nezávislý designér Guillaume Lerouge a stvořil tuhle nádheru. Se siluetou to sice trošku přehnal, takhle by mělo 400Z délku jako GT-R, ale jinak by to byl nissánek dle mého gusta. A předpokládám, že i vašeho – však se pokochejte také:

3 komentáře: „Nový Nissan Z zkombinuje současné a retro tvary. Co třeba takhle?

  • Vzhľadom na emisné normy sa toto auto podľa popisu pohonu do EU nepozrie, pretože ekonormy ho tu nevpustia. Takže buď len japan, v lepšom prípade japan + usa trh, ak vôbec…

    • Také se toho trochu bojím, na druhou stranu Nissan si odkaz sportovních modelů docela hýčká a nemít v Evropě žádný by mu asi na image nepřidalo. Holt by to musely ostatní modely vykompenzovat…

      • Nemyslím si, že je Nissan finančne a hlavne predajmi v EU na tom tak dobre, že by si dovolil do EU priniesť auto s pohonom podľa popisu a emisné pokuty by preniesli na ostatné modely. Toto je v EU s týmto pohonom nereálne. Ale priaznivci Nissanu aspoň majú nový (verme nie falošný) impulz pre oprášenie modlitebných knižiek…

Komentáře nejsou povoleny.