Novinky

Nissan (už zase) zvažuje konkurenta pro GR86 a BRZ

Už je to deset let, co Nissan nadchnul celou komunitu petrolheadů koncepty nádhernými koncepty sportovních kupé IDx a IDx Nismo – a krátce nato se postaral také o velké zklamání, když se rozhodl celý projekt smést ze stolu – a to přesto, že o výrobě takového auta skutečně vážně uvažoval. Také si všímáte, že vůbec nezestárly? Ale teď prý myšlenka malého sportovního kupé s pohonem zadních kol, které by mohlo sebrat nějaké zákazníky Toyotě a Subaru, zase dostala ve vedení společnosti na přetřes.

Šéf globáního plánování Nissanu Ivan Espinosa v rozhovoru pro Top Gear vzpomenul, že automobilka „vždy měla GT-R a vždy měla Z. A vždy také měla „entry level sports car“, což teď nemá“. Ne, že by nás Ivan trošku nelakoval, s dostupnými sportovními auty Nissanu vždycky trošku skrblil a objevovala se dost nepravidelně. Nicméně je přesvědčen o tom, že takové auto „teď v nabídce chybí“. Ale jak dále naznačil, nějaké by se mohlo objevit, přičemž by to nebyl hot-hatch, ale „malý sportovní vůz“. To je vcelku logické, Nissan už teď nemá žádný hatch, který by mohl udělat hot, musel by tedy začít od nuly – a proč dělat ostrý hatch, když to může být kupé…

Bohužel, jak už se dá u Nissanu těchto dní očekávat, nejlevnější sporťák by nebyla benzinová, ale elektrická zadokolka, takže by to byl spíš nepřímý konkurent GR86 a BRZ, což mu ale paradoxně dává šanci na život, další auto tohoto typu by se asi na trhu fakt neprosadilo. Espinosa takové auto vidí jako sporťák pro mladé řidiče 20+, zřejmě má velkou důvěru v kupní sílu lidí, kteří sotva vylezli z puberty. 😉 Nicméně tohle zacílení chápu, generace nových řidičů už se nemusí cítit tolik svázána s řevem spalovacího motoru a může se jí zalíbit elektrický sporťák, jenž by by „vzrušující a zábavný a byl by dostupný i ve verzi Nismo“. Reálně by se ale samozřejmě zákazníci rekrutovali ze všech věkových skupin, stačí se podívat, kolik lidí už EV pobláznily…

Espinosa auto pochopitelně nepotvrdil, ale samotný fakt, že o něm mluví jeden z nejvyšších manažerů automobilky, vypadá velmi nadějně. V souvislosti s tímto rozhovorem se už objevily spekulace, že by se auto mohlo jmenovat Silvia. O malém elektro sporťáku přemýšlela před časem i Honda, ale tam také zůstalo jen u (také moc pěkného) konceptu. Možná už bychom ho měli, kdyby se chytil hatchback Honda e, ale na možná se nehraje…

3 komentáře: „Nissan (už zase) zvažuje konkurenta pro GR86 a BRZ

  • Jsem chtěl napsat přesně to stejné – že to kupodivu nijak nezestárlo. Tohle se fakt povedlo, krásně nadčasové, škoda, že to přišlo v době, kdy se ukázalo, že taková auta nikdo nechce… Bojovat s toyobaru o pár zákazníků nemělo holt ekonomický smysl a Nissan měl jiné problémy k řešení než potěšit lidi, které baví řídit.

    Ohledně šance na něco takového dnes teda nevím. Zaprvé, z principu věci to nemůže být levné. Tím se kategorie 20+ diskvalifikuje, pokud to nebereme jako dětičky z bohatých rodin. Současně nějak nevím, ale přijde mi, že tahle věková skupina spíš žere crossovery a takové ty studie, jakože začíná rebelie proti rodičovským SUV apod., to zatím není v praxi vidět.

    Podle mě de facto dnes není cílovka na takové auto vůbec. Mladé to nezajímá a stejně na to nemají. 30-40 mají jiné starosti. 40+ by na to mít mohli, ale radši za ty prachy koupí něco s normálním motorem, protože na tom vyrostli a kdo někdy jezdil benzínovým sporťákem, těžko si koupí nudnej uhlák. Skupina 50+ už si do toho sotva sedne a bude radši jezdit SUV.

    Takže „cílovka“ jsou různé druhy dostatečně majetných podivínů z mnoha věkových skupin, kteří jsou dost bohatí, aby chtěli auto za milion a půl, mají zájem o sporťák, ale současně je nebaví řídit a chtějí uhlák. Nevím nevím. Ani vlastně nevím, jestli tomu fandím, protože k čemu by mi to bylo?

    • To je takové krásně depresivní. 😀

      Ale bohužel to tak opravdu je. Na nějaký velký prodejní úspěch by to asi nevypadalo… Ale to ať si řeší interně Nissan, my určitě další kupé chceme. 😉

      • Co to znamená, že ho „chceme“? K čemu? Chcem to mít doma? Za ty peníze radši toyobaru a za zbytek dovolenou nebo tajpára a za zbytek, já nevím, možná nádrž benzínu? Ale tak nějak je mi vlastně jedno, jestli to na salonu bude, podobně jako je mi fuk, jestli tam je kvašák nebo micra. Jo být tam Z, tak se jdu podívat a svézt hned. Uhlák? Zbytečný.

Komentáře nejsou povoleny.