Toyota Supra: s A90 to skončí. Finální verze GRMN dostane motor BMW M3.

Myslím, že to bylo jasné od začátku – návrat Toyoty Supra coby překarosovaného BMW Z4 nebylo něco, co by komunita příznivců Toyoty (tím spíš supry) byla ochotná akceptovat. Divím se, že tohle manažera formátu Akia Toyody překvapilo. Jistě, Supra A90 se prodává, prý splňuje očekávání (pokud tomu můžeme věřit), ale pachuť “spolupráce” s BMW je silnější, než dobrý pocit z toho, že máme zase supru…

Takže u Toyoty už vědí, že Supra A90 je prozatím poslední svého druhu – jinými slovy – nebude mít nástupce (a teď už to víme i my…). Bohužel vzhledem k aktuálnímu vývoji autoprůmyslu nejspíš nebude mít nástupce hodně dlouho… 🙁 Teď nevím, jestli je ten smutný emotikon na místě – někteří tvrdí, že každý sporťák, který dnes vznikne, je dobrý, ale nejsem si jistý, jestli za každou cenu…

Pokud jde o další šuškandu ohledně Supry A90, budu se trochu opakovat:

Šéfovi vývoje Tadovi se povedlo v Mnichově vyškemrat motor S58 pro BMW M3 a M4, tedy šestiválec se dvěma turby. Zatím není známo, jaký bude mít výkon, ale okoření konec výroby A90 v podobě ostré verze GRMN a bude stát kolem 2,5 milionu korun (BMW M4 stojí v přepočtu 1,8 milionu korun). V Americe, takže v Evropě výrazně víc… Ale to nás asi nemusí trápit, protože jejich výroba bude přísně limitována, BMW M nepustí těch motorů moc… Supra GRMN by měla vyrazit na silnice v roce 2025.

2 komentáře: „Toyota Supra: s A90 to skončí. Finální verze GRMN dostane motor BMW M3.

  • 15.9.2020 (12:49)
    Permalink

    “okoření konec výroby A60 coby verze GRMN ” Nemělo by tam být A90? 🙂

    Reagovat
    • 15.9.2020 (12:55)
      Permalink

      Je to na klávesnici vedle sebe, no… 😀 Díky za echo. 😉

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *