Novinky

Acura Integra Prototype: ikonický kompakt se vrátil

Acura před chvílí představila auto, které má pro následující roky doslova definovat tuto sportovní značku – prototyp nové generace pětidveřového fastbacku Integra, jehož design vznikl v Japonsku. Auto při pohledu z profilu nezapře, že využívá karoserii Civicu, má téměř stejnou, vzad posunutou kabinu a dlouhou, snižující se záď. Hlavním rozdílem jsou proporce mezi pontonem a prosklenou částí, spodek karoserie má integra trochu mohutnější. Někomu se to bude líbí víc, někomu méně. Mně se zdá proporčně vyváženější profil civicu, ale integra to dohání perfektní přídí a zádí. I přes podobnost základních tvarů nemá integra ani jediný panel karoserie stejný. Příď dostala krásně provedené světlomety a Diamond Pentagon masku chladiče spolu se zajímavým předním nárazníkem, zádď už jsme viděli díky teaseru. S dynamickou přídí si v ničem nezadá, už dlouho jsem neviděl hondu, u níž bych nebyl schopen říct, zda vypadá lépe zepředu nebo zezadu. Interiér nám zatím zůstal skrytý, ale je jisté, že bude jiný, než u výchozího Civicu 5D.

Co se techniky týče, k pohonu bude sloužit …motor Civicu 5D 😉 , tedy přeplňovaná patnáctistovka VTEC Turbo, výkon nebyl upřesněn, tak snad bude na úrovni Civicu Si. V nabídce bude šestistupňový manuál, ale i zatím blíže neurčený automat a „high output“ motoru půjde na přední 19″ kola prostřednictvím mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností. O zpomalení se budou starat velké brzdy Brembo. Žlutý lak Yellow Pearl si integra vypůjčila z portfolia NSX, takže se dá předpokládat, že fastback převezme více laků supersportu, ale to samozřejmě jen tipuji. 😉 S barvou kontrastují černé doplňky a nápis na boku, který nejspíš uvidíme v katalogu příslušenství.

Sice si říká Prototyp, ale samozřejmě jde o finální verzi Acury Integra, která půjde do prodeje v Americe (a nejspíš i v Japonsku) na jaře příštího roku. Cena se bude pohybovat kolem 30 tisíc dolarů, bude tedy o něco dražší, než sportovní sedan Civic Si. Další fotky z premiéry najdete třeba na autoblogu, ale je jich už teď plný net. 🙂 Mimochodem – můžete porovnat fastback Acura Integra se sedadem Honda Integra pro čínský trh, odkaz najdete pro připomenutí pod galerií. 😉

5 komentářů: „Acura Integra Prototype: ikonický kompakt se vrátil

  • Za mě je integra ještě hezčí než větší bratr TLX! Jenom nechápu proč tam není 2,0T 300hp! Ale to bude snad ve verzi type S. Snad ta 1,5 nebude Acuře brát image. O shawd raději nepíšu 😁

    • Tak to jsi asi první. 😉
      Dvoulitr dostane Type S, neboj… 🙂
      Já jsem trošku doufal v 2.0 Turbo i pro základní model, aby byla na úrovni Audi, Mercedesu a BMW. Ale těch 220 koní by z té 1.5 taky vydolovat mohli. Zase co jí bude chybět na točivém momentu, to třeba vykompenzuje ovladatelností.
      SH-AWD je trošku problém. Imageový. Ale podstatnější asi je, aby se povedlo oslovit s Integrou tu cílovku, která o AWD vůbec nepřemýšlí. 😉 Třeba Acura překvapí a SH-AWD nacpe do Type S. Vejít by se tam mohlo a dobře by doplnilo CTR. Na druhou stranu by to asi nepotěšilo skalní fandy. No, uvidíme.

  • no z toho zadku odvarenej nejsem nejak… nejak mi to neladi. Predek je klasickej Acurovej, pekny to je, ale nic vyjimecnyho nebo osobityho pro Integru.

    • Zadek se mi líbí moc 😉
      Osobitost – je to Acura a vypadá to jako Acura. A nevypadá jako TLX. Takže je osobitá. 😀

      • vypada to jako nejaky facelift ILX docela. A ta silueta je strasne masivni, takova bublina… cim vic na to koukam, tim se mi to vic nelibi. Kdyby to nemelo jmeno Integra, tak mi to asi nevadi.

Komentáře nejsou povoleny.