Novinky

Mazda už má RWD platformu. Tak jak to teď vypadá s modely MPS?

Jak určitě víte, Mazda se chce dostat mezi prémiové značky a vyvinula kvůli tomu platformu s pohonem zadních kol a řadové šestiválce. Takže bylo na čase se zeptat na budoucnost sportovních modelů, respektive víceméně samostatné performance divize. Mazda obě tyto varianty ještě nedávno vylučovala s tím, že sportovní modely jsou okrajové záležitosti a automobilka se musí soustředit na nosné modely, přinášející zisk. Jenže u luxusních značek jsou sportovní modely samozřejmostí, o řadě mainstreamových výrobců nemluvě. Není tedy na čase přehodnotit plány?

Na toto téma se teď vyjádřil marketingový šéf australského zastoupení Mazdy Alastair Doak. A nebudete z toho mít radost. Mazda stále nemá v plánu oživit MPS ani představit žádnou jinou sportovní divizi. Ba hůř – nebudou ani žádné výkonné modely MPS/Mazdaspeed nad rámec standardní nabídky. Podle jeho slov „je plug-in hybridní CX-60 dostatečně rychlý stroj“ (což bezpochyby je). Doak si myslí, že se současné „mazdy docela dobře řídí a ovládají a že mají odpovídající design a současná výkonnost v kombinaci s RWD platformou bude OK“.

A to není bohužel všechno. Vypadá to totiž, že nedávno oznámená absence zadokolkové Mazdy 6 v Evropě se netýká pouze Evropy. Projekt sedanu a kombi s pohonem zadních kol byl totiž zřejmě kompletně zastaven a Mazda jej nebude vůbec dále vyvíjet, vyrábět a prodávat. Stopku dostalo tím pádem i gétéčkové kupé na jeho bázi. Mazda prostě chce postavit svou prémiovou budoucnost na dvojici SUV s RWD platformou a několika menších modelech s předokolkovou technikou. Bez ohledu na jejich nesporné kvality – není to málo, Antone Pavloviči?

…ale šance stále jsou, Mazda potřebnou techniku má a může kdykoli změnit názor. 😉