Novinky

Toyota GR86/Subaru BRZ i v další generaci a rovnou s výkonem téměř 300 koní?

Už nějakou dobu se spekuluje o tom, že spolupráce Toyoty a Subaru na sportovních kupé GR86 a BRZ s aktuální generací skončí a že si Toyota bude auto vyrábět sama s poněkud jinou specifikací, než doposud. Tyto spekulace navíc jako by potvrzovala i nedávná informace, že Toyota a Suzuki vyvíjí malý mild-hybridní sporťák s motorem uprostřed, jenž by mohl Subayotu nahradit. Tak teď to vypadá, že tyto zprávy byly přesné jen z poloviny. 😉 Tou (možná) mylnou informací bylo, že Subaru bude za hry. Nejspíš nebude, projekt pojede dál ve spolupráci obou značek.

Co naopak zřejmě pravda byla, je významná změna filozofie modelu. Tentokrát se role obrátí, vyvíjet bude Toyota a Subaru bude finančně přispívat. To znamená využití zadokolkové platformy Lexusu, která je ale dost těžká. Další váhu navíc přinese zvětšení rozměrů, nový model bude zhruba o 15 cm delší a také o pár čísel širší a vyšší. A něco bude vážit i hybridní systém! Ano, nová generace GR86/BRZ by měla být hybrid. Elektrickou část systému by kupé mělo dostat z modelu Crown, ale místo turbomotoru 2,4 l bude použitý tříválec 1,6 l z model GR Yaris a GR Corolla.

Celkový výkon systému by měl být kolem 270 k, což bez problémů vykompenzuje zvýšení váhy na zhruba 1350 kg a spekuluje se o možnosti volby mezi automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení a manuálem. Ale neumím si představit, jak by systém pracoval s přímo řazenou převodovkou, tak půjde zřejmě o nepřesnost, způsobenou mnohdy nesnadným překladem z japonštiny. Třetí generace kupátek by se měla představit už koncem roku 2025 a změna pohonného systému by mohla umožnit plnohodnotný návrat obou aut do Evropy.

Mimochodem – když už se mluví o sportovních autech Toyoty – z Japonska před pár dny přišly také zvěsti, že model Supra bude mít novou generaci, po skončení té aktuální, která by se mohla rozloučit verzí GRMN s motorem od BMW M GmbH, by měl přijít nástupce, jenž by se měl stát bateriovým elektromobilem. Tak uvidíme, jak se věci vyvinou. 😉

4 komentáře: „Toyota GR86/Subaru BRZ i v další generaci a rovnou s výkonem téměř 300 koní?

  • Aniž bych nad tím přemýšlel (takže možná napíšu úplnou blbost), tak mě napadá, že pokud může mít Mazda normální 8AT v CX-60 PHEV, proč by to nešlo s manuálem?

    Jasně, že systémy s (e)CVT, které používá Toyota a Honda, tohle mít nemůžou. Ale obecně by to jít mělo, ne?

    • PHEV Mazda je vlastně IMA. 😀 Elektromotor je mezi spalovákem a převodovkou, takže lze použít jak automat, tak manuál, ale 6MT Mazda samozřejmě do těchto systémů dávat nebude, jakkoli by to bylo pěkné, kdyby udělala 6 nebo RX. Ale co jsem četl, moc dobře to nefunguje, což ale může být jen nedoladěním systému, ne nějakým případným konstrukčním problémem.

      Menší Mazdí PHEV s wankelem už je jiné koncepce a AT/MT mít také nemůže. Toyota má ICE a EV zvlášť, což asi fakt spojit klasickou převodovkou nejde. No a Honda nemá převodovku pro jistotu vůbec. 😀

      • King: jasně, že to mazda do CX-60 dávat nebude, ale šlo mi o to, že technicky by to šlo. Tj. je to určitá cesta, kterou tím pádem nelze vyloučit ani u Toyoty. Pokud budou chtít, můžou mít takový systém taky, není to out jen proto, že to aktuálně nemají v Priusu:-) A kromě GT86 by se to dalo dát i do Supry, samozřejmě patřičně posílené, takže mít něco takového není úplně nereálné, navíc se nabízí i aplikace do budoucího GR Yarise a Corolly. Celkově menšinová záležitost, ale to jsou všechna ta auta i dnes.

        • To jo, technicky to možné je, ale vyžadovalo by to pro Toyotu celý nový hybridní systém a do toho určitě nepůjdou. Obávám se, že CR-Z bylo první a poslední…

Komentáře nejsou povoleny.