Už víme, kdy se TO stane. V EU nebude možné koupit po roce 2034 žádné nové auto se spalovacím motorem. A to znamená, že do roku 2035 budou muset automobilky vyřadit nejen všechny spalovací motory, ale i jejich kombinace s jinými systémy, tedy hybridy a plug-in hybridy. A samozřejmě i vozy, spalující zemní plyn i LPG. Šanci tím pádem nedostanou ani některými značkami vyvíjené vozy, spalující biopalivo nebo vodík. Jinými slovy – naše budoucnost bude už za pouhých 12 let výhradně elektrická, ať už bateriová nebo vodíková (palivové články). Shodli se na tom členské státy i všelijací unijní orgáni. Malosérioví výrobci, jako je Ferrari nebo Lamborghini, však mohou být v klidu. Dostali o celý rok víc… 😀
Automobilky navíc čeká v roce 2030 mezistupeň, tehdy se jejich emise musí dostat na 55 % úrovně z roku 2021, což v praxi znamená, že řada z nich bude muset prodávat významnou většinu elektromobilů již v tomto roce. Zatím je však ještě ve hře možnost, že i po roce 2035 bude možné registrovat auto se spalovacím motorem, ale zřejmě pouze za specifických podmínek, tedy individuálně. V tomto ohledu ještě definitivní NE nepadlo. Vliv by to (snad… logicky…) nemělo mít na přihlášení veteránů a youngtimerů, ale o těchto okrajových skupinách se v rámci velkolepého eurosocialistického plánu v tuto chvíli nehovoří. Ba co hůř – evropský trh patří k nejdůležitějším na světě (po americkém a čínském), takže tento trend patrně výrazně ovlivní celosvětový průmysl – překotný vývoj elektromobilů výrazně zredukuje finance, potřebné pro vývoj spalovacích motorů a automobilky budou nuceny elektromobily prosazovat i na ostatních trzích. Dost na tom, že i Čína a demokratické USA by moc rády utáhly kohouty a toto by mohl být potřebný impuls…
Nebudu tu psát, co si o tom myslím, beztak je to zbytečné, ale asi tušíte. Koneckonců na úrodnou půdu nedopadají ani masivně se šířící obavy, že nařízení donutí spoustu lidí zůstat u stárnoucích spalovacích aut, protože si nebudou moci dovolit nové elektrické auto. Konspirátoři dokonce tvrdí, že to je záměr – tedy to, způsobit omezení dostupnosti tohoto individuálního dopravního prostředku a získat tak větší moc nad svobodou pohybu. Mno, jak se říká – to, že jsi paranoik, ještě neznamená, že po tobě nejdou. 😉 Ouřady napříč establishmentem nechávají v klidu i obavy o ekologickou čistotu elektřiny (která teď navíc cenově stoupá do astronomických výšin) a schopnosti států zajistit za tak krátkou dobu dostatečnou infrastrukturu. Možná ten klid souvisí s tím výše řečeným… Každopádně už se nám to blíží, jsou to vlastně pouhé dvě generace aut, takže začněte vážně přemýšlet o tom, jak se svými penězi naložíte, pokud chcete jezdit (nějakým) benzinovým autem co nejdéle…
3 komentáře
ACE
No doufejme že ta banda imbecilů a kolaborantů v roce 35 už dávno skončí v propadlišti dějin.
Japan Cars
Obávám se, že ne. Na západě a severu Evropy je skutečně čím dál víc běžných lidé přesvědčeno, že „lokální zelenost“ spasí planetu a tento proces vlastně vítají. Však i to je důvod, proč prošel tak lehce celý absurdní „green deal“ – a když země bývalého východního bloku (alespoň trochu) protestovaly, byly považovány skoro za vyvrhely. Dokonce jsou ochotní dobrovolně obětovat i část svého dosavadního luxusního způsobu života. Oni samozřejmě mohou slevit a stále na tom budou lépe, než by teď. Viz ceny potravin – v Německu stejné jako u nás nebo trochu nižší, ale průměrná mzda o 100 % vyšší.
Legend
Je to hnus. Ani ne ty elektrický auta jako samotné fašistické nařízení z EU. Víc k tomuto ani psát nechci. Myslím, že víte, co bych napsal. Zelení fašouni!
Komentáře jsou uzavřeny.