Novinky

Mazda CX-90 bude mít šestiválec s 345 k! Představí se koncem ledna.

Mazda oficiálně oznámila termín představení nového crossoveru CX-90, jenž bude topmodelem značky na severoamerickém trhu. Ukáže jej už 31. ledna a už nyní prozradila pár zajímavých informací a přidala pár teaserových fotek. Nejzajímavější rozhodně je příchod nového mild-hybridního benzinového řadového šestiválce 3.3 e-Skyactiv Turbo. Ten poskytne výkon 345 koní a točivý moment 500 Nm, což z něj dělá nejsilnější benzinový motor, jaký kdy Mazda u produkčního auta použila.

V nabídce bude i plug-in hybrid, ovšem jiný než ten náš. Mazda slibuje, že bude „orientován výkonově“ a „vyladěn speciálně pro severoamerický trh“. Vzhledem k tomu, že Mazda u výše zmíněného šestiválce zdůraznila, že to je „nejsilnější benzinový motor“, lze předpokládat, že i v Americe bude PHEV top verzí a jako takový bude muset I6 parametry citelně předčit, jinak to nikdo kupovat nebude. Hirošimská značka také slibuje, že díky čtyřkolce s preferencí zadní nápravy a brake-vectoringovým systémem Kinematic Posture Control poskytne CX-90 „performance-focused experience“ a zachová si „typickou jízdní dynamiku Mazdy“.

11 komentářů: „Mazda CX-90 bude mít šestiválec s 345 k! Představí se koncem ledna.

  • To teda Mazda překvapila, jsem zvědav, co se z toho dostane do Evropy. Že to tady bude je jasný, ale není jasný, co bude (kromě hybridu) pod kapotou. Samozřejmě se nabízí ropa i benzín jako u CX-60, ale pro USA to zjevně to samé nebude.

    • 90tka ne, spolu s 80 to bude jen pro Ameriku. My budeme mít 70, sedmimístnou alternativu 60tky. A motorová paleta určitě bude šedesátce odpovídat.

      • Jsem trubka, jasně, u nás 70…

  • Tak typickou jízdní dynamiku Mazdy nemá CX-60 a nebude mít ani CX-90, je to jen marketingové mumbo-jumbo. Mi se CX-60 vzhledově děsně líbí, tak jsem ho byl projet (plug-in hybrid) v naději, že by mě mohla bavit, že se to třeba bude chovat jako zvýšená šestka. Bylo to dost naivní. 🙂 Auto je jednoznačně naladěné na klidnou jízdu a konstruktéři se velmi snažili, aby řidiče nerozptylovaly nějaké zbytečné dojmy z řízení a pocity ze souznění s technikou, známé z levnějších modelů. Zadokolková platforma na výsledném chování auta prakticky nejde poznat. Radost z řízení se koná v podstatě pouze v podobě mohutné akcelerace při předjíždění. V žádném případě ale nelze hovořit o obratnosti, lehkonohosti, přesnosti nebo bezprostřednosti reakcí auta – a to ani v porovnání s CX-5, o Mazdě 6 nebo 3 raději ani nemluvit.

    • Já s ní ještě nejel, ale navíc to prý mlátí.(?)

      • Na moje standardy to bylo vlastně poměrně pohodlné svezení. Racionálně vzato ten podvozek není naladěný špatně – je to poměrně tuhé, ale ne nepohodlné a auto se chová kompetentně – nijak moc se nenaklání ale ani neodskakuje na nerovnostech. Jen to není žádná velká zábava, auto není hravé, ta velká hmotnost se nedá zamaskovat. Když nad tím přemýšlím, asi to není ani tak chyba CX-60 jako to, že to není auto pro mě, ještě na to jsem moc mladý a nadšený do řízení. 😀

    • Vidíš, mě se líbí moc. Od SUV s PHEV jsem žádnou zábavu nečekal, ale zajímal mě zátah (super) a zvuk (taky) plus – a to hlavně – unikát v podobě 8AT (taky super). Nebýt to tak drahé, šel bych do ní (místo 6 2.5 Takumi plus). Hlavní bomba je pochopitelně Takumi interiér, Homura mě nenadchla.

      • Interiér je super, ale s tím zvukem to moc nechápu. V běžném režimu vidím jako plus tichý chod (ale o zvuku se moc nedá mluvit), v tom sportovním režimu působí zvuk motoru uměle a pro mě nezáživně a únavně.

        • Uměle souhlas, nezáživně ne. Spíš jsem si říkal, jak by mě to bavilo po delší době, i když můj první dojem byl, že kdyby takovýhle umělý steroidy dostala 2.5 v šestce, tak bych ani neměl potřebu ji měnit (která naopak přijde nudná mě, sportovně s tím nejezdím, je to auto s nejmíň zábavným zvukem co jsem snad kdy měl).

          Především ale na tu váhu a hlavně výšku je velmi slušné. Z toho, co píšeš výš Kingovi si myslím, že ještě nejsi „SUV-typ“, což já taky ne. A právě v tomto je CX-60 nadprůměr. Když jsem kupoval šestku, jel jsem samozřejmě i s CX-5 a volba byla jasná. Měl jsem půjčené CR-V a to byla přímo hrůza. Jezdím teď občas se starou X3, to je taky děs.

          Takže ono hodně záleží na tom, co člověk od toho auta očekává a s čím to srovnává. Jsem zvědav, jak se to bude chovat s I6 benzínem, to mě nadchlo už jen tím, že v roce 2023 někdo něco takového vůbec udělá. Bude to skoro určitě lehčí, takže by to mohlo být (opět na SUV) velmi zajímavé svezení.

          Dtto 8AT u PHEV, to je paráda a jsem zvědav, s čím se vytáhne Honda u nového CR-V PHEV, které bude letos. Ale mám obavu, že to zase bude jak v RAVce e-CVT.

          • No, nejsem SUV typ, já mám ND2 MX-5 a Acco 8G (tvrdošíjně už 14 let), ale rodiče mají CX-5 a ženě jsem koupil CX-30. A obojí to jsou auta, která mi nevadí mít v rodině a když na to přijde, tak mě baví je řídit. U CX-60 dostaneš výkon navíc, ale obětuješ lehkost a ovladatelnost. Ten váhový rozdíl přes půl tuny prostě nejde schovat. Možná s tím I6 benzínem to bude zajímavé, ale pořád to podle mě nebude řidičské auto. Za mě by si ten motor zasloužil namontovat do nějaké nižší a lehčí karoserie/platformy.

          • Stern: SUV nikdy nebude „řidičské auto“, to není ani ta CX-5, natož potom o třídu větší 60, nota bene dvoutunové PHEV.

            A8G je pořád super, svou 2008 2.4 MT jsem prodal kamarádovi a loni se s tím po letech svezl – pořád je to výborná kára. Už to není taková bomba jako před 15 lety, ale pořád slušný a hlavně v některých ohledech i lepší, než nová M6 (zvuk, podvozek). Na straně Mazdy jsou materiály (nappa v Takumi), audio a různé blbinky, které tehdá ještě nebyly (matrix světla, 360 kamera).

Komentáře nejsou povoleny.