Novinky

Acura Integra Type S představena. CTR bude závidět…

Konečně jsme se dočkali – Acura ukázala svůj nejnovější sportovní model s ikonickým označením Integra Type S, jenž technicky vychází z aktuálního Civicu Type R FL5 a navíc přidává opravdu působivý vzhled.

Už standardní integra vypadá velice dobře a Integra Type S je opravdu nádherné auto, de facto se neliší od perfektních vizuálů Jona Sibala z konce loňského roku. Dostala robustní přední nárazník s obrovskými nasávacími otvory a lipem, přední i zadní blatníky jsou výrazně vytažené z karoserie a opticky spojené svalnatějšími prahy. Vzadu je mohutný nárazník opatřen difuzorem a třemi koncovkami výfuku uprostřed. Integra Type S má navíc ještě křidélko na odtrhové hraně kufru a druhé nad zadním oknem. Stojí na 19″ kovaných kolech v designu, inspirovaným těmi na NSX, každé z nich je o 0,9 kg lehčí, než standardní osmnáctky na klasické integře a obouvají pneumatiky o šířce 265 mm. Vzhledově tak ITS zadupává Type R do asfaltu.

Integra Type S má oproti standardní integře o 38 mm větší přední brzdy Brembo a vyboulené blatníky nejsou jen kvůli vzhledu – rozchod předních kol je širší o 89 mm a zadních o 48 mm. Přední stabilizátor má o 2 mm větší průměr (29 mm) a došlo k úpravě geometrie. Ve čtyřmístném interiéru je špičkový audiosystém ELS Studio 3D s 16 reproduktory a výkonem 530 W, titanová hlavici řadicí páky (titanová bude asi jen povrchová úprava, řadička musí mít váhu 😉 ) výrazně luxusněji působící interiér a viditelně civilnější sedadla, z nichž je zřejmé, že Integra Type S bude chtít oslovit dospělejší zájemce o hot-hatch. Tedy vlastně hot-lift. 😉 Ale ve skutečnosti hot-sedan, Acura integru oficiálně označuje jako sedan. Neptejte se… 😀

Acura Integra Type S je symbolicky (o 5 k) výkonnější, než americký CTR, ale i tak slabší, než evropský Type R (330 k). Má výkon 324 k při 6500/min a stejný točivý moment 420 Nm v rozmezí 2600-4000 otáček. Prémiové extras integry si vyžádaly 14 kg navíc oproti sportovnímu civicu, takže reálně mezi nimi na silnici asi nebude žádný poznatelný rozdíl. ITS je také k dispozici výhradně s šestistupňovým manuálem a samosvorem, sportovní jízdní režim se má postarat o lepší akustický projev, než má CTR, Acura ale samozřejmě integru s civicem nijak nesrovnává. Konkurenci vidí ve sportovních kompaktech od BMW, Mercedesu a Audi, ty jsou mimochodem všechny slabší …a těžší. Cena zatím nebyla stanovena, ale zjistíme ji zanedlouho, auto jde v USA do prodeje v červnu.

8 komentářů: „Acura Integra Type S představena. CTR bude závidět…

  • Ty vole! Vypadá úžasně. Nacpat tam kompaktní 3liter tak by to teprve byla pecka.

    • To už tu je, TLX TypeS 😀

      • To je moc velký, Integra s 3.0 by byla super, ještě RWD a je z toho BMW 2 killer 🙂

        • TO SKY: Jasně, že by to bylo super. Ale s 4×4 🙂 A ano TLX je moc velké a taky váží…A u mě designově jasně vede integra, mě se dokonce líbí i v soc verzi. Prostě pěkné auto a ty proporce 🙂 To je jako pěkná ženská…

          • Legend: to má dnes už každej, RWD by byla frajeřina a „oldschool“ záležitost pro petrolheady.

            Integra mě v soc verzi moc nebere, tohle je super, jak je to rozšířené (podobně dobře vypadá i CTR, to rozšíření prostě dělá svoje). Mě se líbí TLX, klidně bych to na ježdění do práce bral, ale ta cena už je na mě moc (okolo 1.4-1.5M lehce jeté na značkách v ČR).

          • Legend: Integra je pěkná, o tom žádná, ale v žádném ohledu lepší, než TLX. Jeho tvary a proporce, nesvázané skeletem Civicu, jsou úplně jinde. 😉

        • RWD by bylo pěkné, to už nemá ani to BMW. 😁

Komentáře nejsou povoleny.