Novinky

Isuzu D-Max: facelift pro rok 2024

Isuzu představilo v Thajsku modernizovanou verzi pick-upu Isuzu D-Max, jenž přináší po čtyřech letech vzhledové i technické modifikace pro druhou část životního cyklu. Facelift přináší novou masku chladiče a světlomety (u vyšších verzí full-LED), přední nárazník, vzadu je použita pozměněná optika svítilen, a zadní čelo s větším integrovaným spoilerem. Vyobrazená top verze D-Max V-Cross 4×4 má navíc ochranu motoru, plastové lemy blatníků a masky, tmavá 18″ kola a další drobnosti. Interiér se nezměnil, ale trochu odlišné jsou očividně barevné kombinace čalounění a dekorů a přibyly nějaké ty USB-C porty.

Motory zůstávají beze změn, základní turbodiesel 1,9 l dává 150 k a 350 Nm, třílitr disponuje výkonem 190 k a točivým momentem 450 Nm. Poháněna jsou buď zadní nebo všechna čtyři kola a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo automatu. Došlo však k vylepšení elektroniky čtyřkolky, konkrétně kontroly trakce při aktivovaném zadním diferenciálu a zároveň je v obtížném terénu kontrolována funkce brzd a otáček motoru s cílem usnadnit řidiči ovládání vozu v náročných podmínkách. Kamera systému ADAS je nově vyhřívaná a adaptivní tempomat je k dispozici už i pro verze s manuální převodovkou.

Isuzu D-Max se vyrábí v Thajsku, kde také končí většina produkce (vloni 180 000 kusů z celkově vyrobených 340 000 kusů), exportuje se do více než stovky zemí včetně těch evropských. Mimo to vzniká i v továrnách v Jižní Africe a Číně. Mazda BT-50 s technikou D-Maxu se vyrábí pouze v Thajsku.