/ Acura RDX: už pouze s pohonem AWD /

Kompaktní crossover Acura RDX prošel pro modelový rok 2024 malou, ale důležitou změnou – z nabídky úplně zmizela základní verze s pohonem předních kol. Jediným dostupným pohonem je tedy přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 276 k při 6500/min a točivým momentem 380 Nm (dostupným v rozmezí 1600-4500 otáček), zkombinovaný s desetistupňovým automatem a čtyřkolkou s vektorováním točivého momentu pro zadní kola SH-AWD.

Tím pádem samozřejmě Acura RDX zdražila, základní verze s SH-AWD je dražší o 2300 dolarů (45 245 dolarů), což je ale meziročně jen o 100 dolarů víc. Škála výbav má nyní už jen pět stupňů – RDX, RDX with Technology Package, RDX A-Spec, RDX with Advance Package a A-Spec with Advance Package. I po více, než pěti letech prodeje, je RDX stále druhý nejprodávanější model značky (po MDX), i když Integra moc nezaostává.

7 komentářů

  • Legend

    To sky: samozřejmě top verze type s s v6 T by byla tou chybějící třešničkou na dortiku 😁

  • Legend

    Acura teď dělá skvělá auta! Mě se líbí celá paleta a RDX dospělo do krásného auta. Určitě palec 👍

    • Skyline

      Legend: je to tak, u RDX je navíc vyloženě nevyužitý potenciál – mít to Type S verzi s 3.0, byla by to parádní konkurence pro Macan S/Turbo a podobné kreace ostatních prémiovek. Takhle je to zase „smart luxury“ (blicí smajlík) a z pohledu image nic moc, 2.0t nikoho ze židle nezvedne.

      • Japan Cars

        RDX je jediná Acura, která nemá Type S a nikdo snad nevysvětlil, proč tomu tak je. V6 by tam asi stejně nenarvali, ale minimálně to mohlo mít těch 320 koní jako ITS.

    • Japan Cars

      Jo, modelová řada je super. Jen ještě mohli chvíli podržet NSX, hybridy se teprve začínají rozjíždět…

      • Skyline

        King: myslíš ty hybridy, které aktuálně v nabídce Acura vůbec nemá? 🙂 Psali jsme to od začátku, hybridní NSX byla velká chyba, dávalo smysl ho mít dnes, ale jako novinku a vůdčí auto elektrifikačního programu. Místo toho stálo jako kůl v plotě v nabídce v době, kdy supersportovní hybrid nikoho nezajímal a ničím nezaujal (všechnu hybridně-supersporotvní smetanu chytře slízlo Ferrari a Porsche). Natahovat jeho existenci by moc dobré nebylo, takhle ale zase čekáme na full uhlák, na který ale vlastně nikdo nečeká. Chtělo to prostě jinou strategii, Honda to zvorala tím, jak se zesrala v roce 2008.

        • Japan Cars

          Já si myslím, že by to klidně šlo naživu udržet. Mohli udělat radikálnější facelift v rámci Type S – vizuální, omladit interiér, infotainment, vybrousit celý hybridní pohon, více odlehčit a zaměřit se na každou jednotlivost, kterou tomu novináři vytýkali. A samozřejmě to náležitě zpropagovat (LOL). Podívej se, jak dlouho udržuje Nissan při životě GT-R. NSX si to klidně mohlo rozdat s nastupující vlnou hybridů a vydržet v prodeji ještě 3-4 roky nebo klidně až do náhrady elektromobilem. Vždyť po Type S se jen zaprášlilo…

Komentáře jsou uzavřeny.