Novinky

Nissan Stagea 260RS Autech Version: GT-R s batohem

Rychlé kombíky máme v Evropě spojené hlavně s prémiovými německými značkami, ale svého času pár impozantních kousků vyráběli i Japonci. Nedávno jsem tu vzpomenul Mitsubishi Legnum VR-4 Type S, teď se podíváme na jeho současníka – Nissan Stagea 260RS Autech Version, která se teď, jak jinak, objevila v Americe v aukci. O kombi Stagea se tu nebavíme poprvé, ale v předchozích případech šlo o upravené vozy s příděmi z různých GT-R, teď tu máme pro změnu sériovku.

Nissan Stagea byl vcelku nabušený midsize kombík s pohonem zadních nebo všech čtyř kol (ATTESA E-TS z GT-R), řízením všech kol Super-HICAS a přeplňovaným řadovým šestiválcem 2,5 l s výkonem 250 k. Ovšem Stagea 260RS Autech Version, vyladěnou dvorním úpravcem Autech, šel ještě dál. Provedl swap motoru na RB26DETT, tedy I6 twin turbo z Nissanu Skyline GT-R v kombinaci s pětistupňovým manuálem. Oficiálně měl 280 koní a 367 Nm, ve skutečnosti ale určitě více…

Pohonný systém doplnil o diferenciál se zvýšenou svorností, přidal brzdy Brembo, rozpěru předních tlumičů, kovaná 17″ kola BBS, zpevnil karoserii, vyměnil zadní stabilizátor a změnil naladění podvozku. CO se vzhledu týče, má Autech Version nový přední nárazník, nástavce prahů, zadní křídlo a v kabině se objevil volant, přístroje ze Skyline GT-R R33 a nové čalounění. Autech prý těchto bestií vyrobil 1734 kusů.