Novinky

Honda e:NP2 a e:NS2: elektrická crossover-coupe představena

Honda na jaře představila dva prototypy chystaných elektromobilů e:NP2 a e:NS2 pro Čínu a jeden koncept e:N SUV. Dvojice crossover-coupe modelů s příjemně nízkou stavbou karoserie, připomínajícími spíš kompaktní fastbacky a ostrými, dynamickými tvary půjde do prodeje už zkraje příštího roku. Nyní se můžeme podívat na jejich finální vzhled. Moc se toho nezměnilo, kola jsou menší, zrcátka větší, design denních LED je méně divoký a zadní boční dveře mají kliku. 😉 Plus došlo k lehkému učesání detailů světlometů a logo automobilky, zdá se, bohužel už není podsvíceno.
Oba vozy, lišící se pouze lehkými modifikacemi přídě a zádě, využívají platformu e:N Arcitecture F pro vozy s pohonem předních kol, stejně jako evropský crossover e:Ny1. Je to vcelku překvapivé, Honda se původně tvářila, že by všechny elektromobily mohly mít pohon zadních nebo všech kol. Není vlastně vůbec žádný důvod, proč by BEV měly být předokolky. Ale není vyloučené, že to bylo nutné pro rychlejší náběh elektromobilů s využitím existující karoserie HR-V.

Hondy e:NP2 a e:NS2 se budou prodávat ve dvou verzích. Základní bude mít výkon 182 koní a točivý moment 310 Nm, přičemž 53,6kWh Li-Ion akumulátor vystačí na 420 km jízdy (podle čínské metodiky CLTC, ta je však trošku optimističtější, než naše, takže reálně to bude méně). Top varianty dostanou k dispozici výkon 204 k a stejný točák 310 Nm, s větší 68,8kWh baterií ujedou až 510 km.
Interiér je moderně minimalistický, kombinace černé a bílé působí luxusně. Většina systémů auta se ale bude obsluhovat přes dotykový displej, podobně jako u e:Ny1. Opravdu tohle zákazníci v Číně chtějí? Pěkně provedený se zdá být head-up displej, ten v současných evropských modelech proti němu vypadá jako z pravěku. Ceny se v Číně budou v přepočtu pohybovat od 550 tisíc korun do 690 tisíc korun. Neznám čínské reálie vlastnictví auta, ale přijde mi to téměř zadarmo, o třídu menší e:Ny1 v Německu stojí dvojnásobek…

Také příští rok, ale někdy později, bude zahájen prodej dalšího elektrického auta, tentokrát na bázi konceptu e:N SUV. To už bude využívat novou platformu e:N Architecture W pro pohon zadních nebo všech čtyř kol. K němu zatím žádné bližší informace nejsou, ale výkonové specifikace nejspíš budou podobné. V galerii níže najdete i pár nových fotek této studie a její W platformy.