Novinky

Nissan: motory VC-Turbo vyšetřovány kvůli poruchám

Pýcha Nissanu, motory s proměnným kompresním poměrem, mají velký problém. Americká agentura pro bezpečnost provozu NHTSA zahájila vyšetřování pohonných jednotek KR15DDET a KR20DDET, tedy přeplňovaného tříválce 1,5 l a čtyřválcového turbo-dvoulitru, pohánějící zhruba 455 tisíc modelů Nissan Rogue, Altima a Infiniti QX50. Majitelé hlásí ztrátu výkonu, klepání motorů, v olejových vanách jsou nacházeny ocelové hobliny a došlo i celkovému selhání motorů.

NHTSA při prvotních diskuzích s Nissanem zjistila, že si výrobce je vědom(!) nedostatků motorů a provedl už několik změn výrobního procesu s cílem omezit poškození hlavního ložiska a L-linku, což je součást konstrukce ústrojí variabilní komprese. Tato místa jsou prý náchylná k zadření, ačkoli není znám přesný důvod problémů. Existuje však podezření, že na vině může být právě nová verze systému VC. Zatím však podle NHTSA není důvod vyhlásit svolávací akci, ale šetření je teprve na začátku, musí ze zjistit četnost, rozsah a bezpečnostní důsledky. Ale taková situace je v Americe vždy problém, už jen fakt, že Nissan připouští, že ví o problémech, může spustit žaloby.