Novinky

Mitsubishi Minicab EV 2024: dodávka z 2011 se vrátila. Co je nového?

Elektromobilita se v Japonsku prosazuje velmi, velmi pomalu, kromě Nissanu vlastně žádná japonská značka ve větším množství BEV neprodává. Ale pomalu se začíná rozjíždět, japonské automobilky si však (překvapivě 😉 ) nemyslí, že je ideální začít limuzínou s dojezdem 800 km, ale miniauty. Novince od Nissanu a Mitsubishi se daří, ale ostatní značky chtějí nejprve oslovit firmy. Toyota, Suzuki a Daihatsu chystají elektrickou verzi dodávky Every a Honda zase užitkového N-VAN. A Mitsubishi se rozhodlo je předběhnout a oprášilo elektrododávku Minicab MiEV, která se vyráběla deset let – a to od konce roku 2011. Výsledkem je model Minicab EV MY2024, který se na JDM začal prodávat 21. prosince.

Vyrábět se bude pro japonský trh v Indonésii, ale když už je design auta beze změn, naštěstí však došlo ke změně techniky, konkrétně tedy elektrického pohonu. Nejdůležitější je, že dostal akumulátory ze sakury/eK Cross EV a kapacitou o zhruba 25 % větší – mají 20 kWh, takže na na jedno nabití ujede 180 km. Z klasické 200V (15A) zásuvky se nabíjí 7,5 hodiny, takže se přes noc zvládne dobít pro další pracovní den, lze však využít i 60A rychlonabíjení, které nabije akumulátory na 80 % za necelých 45 minut. Elektromotor (YA1) je však jen evolucí původního Y51, dává o koně větší výkon (42 k) a lepší průběh.

Kromě toho je vybaven bezpečnostním systémem e-Assist, nechybí ani Hill Start Assist a od března 2024 půjde objednat i vestavěná zásuvka, umožňující připojení domácích spotřebičů s příkonem až 1500 W. Mimochodem – jediným designovým rozdílem oproti původnímu modelu je lehce modifikovaná maska chladiče.