Novinky

Akio Toyoda ukázal své favority. Dva z nich nejsou od Toyoty.

Mám pocit, že se k letošnímu Tokyo Auto Salon budeme ještě nějaký čas vracet, stále nám totiž visí ve vzduchu zajímavá témata. Tak třeba: víte, jaká jsou (údajně 😉 ) nejoblíbenější auta Akia Toyody? Bývalý šéf Toyoty měl na stánku automobilky vlastní koutek Morizo Garage, kde byly vystaveni jeho favorité – pět aut a skútr.

Toyoda nemá problém veřejně pochválit auto od konkurence, ale i tak byla asi největším překvapením přítomnost aktuální generace Suzuki Jimny. Není žádným tajemstvím, že Toyota usilovala o vlastní verzi tohoto off-roadu a i když to neklaplo, Akio si alespoň pořídil originál. Koneckonců, Toyota vlastní skoro 5 procent akcií Suzuki a obě značky intenzivně spolupracují, takže asi nebyl problém si to zdůvodnit, navíc to nebylo úplně zadarmo, jak zjistíte dále. 🙂 Toyoda prozradil, že jimnyho koupil u dealera jako běžný zákazník, což platí prý i o ostatních jeho autech. A stejně přišel i ke skútru Yamaha Vino, který pořídil dokonce ojetý. Původně prý chtěl vespu, ale ty byly moc drahé (opravdu řeší top manažer Největší automobilky světa ceny skútrů?), tak koupil použité vino s ojetými pneumatikami.

V Morizově garáži samozřejmě nesmí chybět unikátní zakázkové Century GRMN, které ale rozhodně nekoupil u dealera. Otázkou je, jestli se k němu touto cestou dostala alespoň GR Corolla Morizo, protože Century SUV GRMN se také (zatím) koupit nedá …o konceptu Lexus LBX Morizo RR nemluvě. Zajímavým exponátem garáže však bezpochyby byla Toyota iQ GRMN, jedna ze stovky vyrobených exemplářů, tu asi lze panu Toyodovi uvěřit. Morizova garáž na TAS však byl nejspíš primárně marketingový projekt Gazoo Racing s jen lehkým dotekem autentičnosti. 😉

Zajímavější pohled do světa Toyodových oblíbenců možná přinesl rok 2012, kdy byl jmenován šéfem japonské automobilové asociace JAMA a při inauguračním projevu vyzdvihl některé modely konkurence. Tehdy jmenoval Isuzu Bellet, Hondu NSX, (blíže nespecifikovaný) Nissan Skyline, Mitsubishi Pajero a Mazdu Cosmo Sport. Jenže asi chápete, že při této příležitosti musela zaznít jména důležitých modelů všech hlavních japonských automobilek a jsem si jistý, že váš seznam by byl v takovém případě hodně podobný. 🙂