Novinky

Honda omezuje výrobu modelů Civic a Accord

Ačkoli automobilka Honda (stejně jako Nissan) věří, že se čas sedanů zase vrátí, zatím se tak neděje a poptávka po nich stále klesá. Honda tvrdí, že nemá v úmyslu vnucovat zákazníkům další a další SUV a crossovery a že si vystačí v každé kategorii s jedním, proto zatím nebude měnit nic na škále HR-V, CR-V a Pilot (plus off-roadověji koncipovaný Passport), současně ale musí redukovat nabídku sedanů.

Honda teď oznámila, že v srpnu uzavře druhou výrobní linku na modely Accord v továrně v Marysville (stát Ohio), která produkovala každý rok zhruba 55 tisíc aut. Začne se postupně předělávat na produkci elektromobilů a za pár let bude znovu otevřena. Omezení produkce aut bude mít také dopad na produkci převodovek a motorů v Ohiu.

Dále dojde k blíže neupřesněnému omezení výroby sedanů Civic v Greensburgu (Indiana) a to ve prospěch produkce modelu CR-V. Honda slibuje, že nedojde k propouštění, nicméně připouští, že nabídne atraktivní finanční podmínky těm, kteří se rozhodnou odejít dobrovolně.

Prodeje accordu v USA vloni poklesly o 10 %, civicu dokonce o 15 %. Za první čtvrtletí roku letošního činil podíl SUV modelů na celkových prodejích Hondy 70 %.

5 komentářů: „Honda omezuje výrobu modelů Civic a Accord

  • Mě trvalo 10 let, než jsem přišel na chuť sedanu od Hondy (předtím 2x SUV). Mám jej 2. rokem – co se týče řízení – bezkonkurenční. Kufr svými 519 litry zcela postačující nejen na běžné užívání, nákupy atd., ale i pro zavazadla při cestách na dovolenou. Se spotřebou pod 6 litrů, výkonem 182 koní, nezaměnitelným vzhledem a vynikajícími jízdními vlastnostmi naprosto dokonalý vůz v porovnání s krabicoidními těžkými SUV prevážejícími povětšinou 1-2 osoby po našich asfaltkách.

    • Tak to je poměrně nezvyklý postup, většinou to bývá naopak. 😉
      Doufejme, že kouzlo normálních aut začne znovu objevovat víc a víc lidí.

  • Jen doufám, že se omezení, nebo rovnou zrušení nedotkne sedanu v Turecku pro EU. Tam to musí být kurňa prodělečný.

Komentáře nejsou povoleny.