Subaru WRX STI chce zpátky mezi nejlepší: motor z BRZ bude mít výkon přes 400 koní!

Prestižní magazín Forbes přinesl velmi zajímavé informace, týkající nové generace sportovního sedanu WRX STI. V první řadě mě potěšilo, že nebudeme muset čekat tak dlouho, jak se původně předpokládalo – novinka by měla být představena už příští rok. A vypadá to také, že se nám u automobilky Subaru rodí nová legenda – čtyřválcový plochý motor o objemu 2,4 l! Pro další roky totiž bude představovat to nejlepší, co Plejády budou do svých aut dávat.

Motor, jenž měl svou premiéru v americkém SUV Ascent a montuje se také do modelů Legacy a Outback, má slíbený také nová generace kupé BRZ a vypadá to, že jej dostane i příští WRX STI! Jenže v případě STI má být výrazně přepracován – dostane nové turbodmychadlo, písty, upravené ventily, silnější kliku a spoustu dalších modifikací, což umožní zvýšení výkonu na „ne méně, než 400 koní a točivého momentu na 490 Nm“. A to je řeč o amerických hp, řeč je tedy minimálně o 406 našich koní, takže by STI klidně mohlo mít dost přes 410+ koní!

Subaru si totiž uvědomilo, že současné provedení už není konkurencí ani pro předokolkové hot-hatche, natož pak skutečnou konkurenci s pohonem všech kol, jako je Audi RS 3 nebo Mercedes-AMG A45. A právě přeplňovaný 421koňový dvoulitr (s 500 Nm) z Affalterbachu měl být benchmarkem při vývoji 2.4 Turbo. Stejnou pohonnou jednotku zřejmě dostane i civilnější verzi WRX, samozřejmě s patřičně sníženým výkonem. Je ovšem otázkou, co volba této pohonné jednotky udělá s dostupností obou verzí na evropském trhu, aby to nedopadlo jako s BRZ. 🙁

7 komentářů: „Subaru WRX STI chce zpátky mezi nejlepší: motor z BRZ bude mít výkon přes 400 koní!

  • 3.3.2020 (14:50)
    Trvalý odkaz

    Skvěle!
    Škoda jen, že nepadla zmínka o převodovce. Doufám v manuál, protože s Lineartronicem (i s jiným automatem) by tohle auto nějak nedávalo smysl nebo alespoň nebylo tím, čím bývalo…
    Jinak prodej v EU by byl skvělý, ale známe normy… Tak snad stačí jen doufat, aby se to pánům v Subaru zdařilo a dostalo i do našich končin!

    • 5.3.2020 (9:14)
      Trvalý odkaz

      V Japonsku se výkonné verze s CVT prodávají poměrně běžně, ale je fakt, že jízda s tím je hodně zvláštní pocit. S manuálem nesrovnatelný a bohužel nesrovnatelný i s automatem, které jsou dnes už na výši a dokáží zajistit perfektní sportovní svezení. Řazení pádly, popřípadě sekvencí, dokáže také pobavit. 😉

  • 3.3.2020 (15:08)
    Trvalý odkaz

    obavam se, ze tady v EU to uvidime jen na fotkach..

    • 3.3.2020 (16:39)
      Trvalý odkaz

      Taky mám trochu obavy. Ale je to ikona, snad se Subaru hecne…

      • 3.3.2020 (20:29)
        Trvalý odkaz

        King: nejde o to, jestli se „hecne“ subaru, ale jestli se hecnou zájemci dát zlodějům z brusele třeba 200k navíc ve formě výpalného. Když se k tomu přidají registrační poplatky dle výkonu (od letoška soudruzi Slováci např. podražili tuto kategorii z 2997 na 3900 EUR, Francie je někde na brutálních 20k EUR), nejsem si jistý, že je to až taková ikona, aby za to někdo dal pomalu dvě mega.

        • 5.3.2020 (9:11)
          Trvalý odkaz

          Zájemci se určitě hecnou. Tohle auto bylo vždy luxusní zboží a pokud máš na auto za mega, asi máš i na auto za 1,2 mega. Spíš je otázka, jestli jim výrobce umožní se hecnout. 😉

          • 5.3.2020 (11:52)
            Trvalý odkaz

            tak kdyztak individualni dovoz no 🙂

Komentáře nejsou povoleny.