Subaru WRX STI chce zpátky mezi nejlepší: motor z BRZ bude mít výkon přes 400 koní!
Prestižní magazín Forbes přinesl velmi zajímavé informace, týkající nové generace sportovního sedanu WRX STI. V první řadě mě potěšilo, že nebudeme muset čekat tak dlouho, jak se původně předpokládalo – novinka by měla být představena už příští rok. A vypadá to také, že se nám u automobilky Subaru rodí nová legenda – čtyřválcový plochý motor o objemu 2,4 l! Pro další roky totiž bude představovat to nejlepší, co Plejády budou do svých aut dávat.
Motor, jenž měl svou premiéru v americkém SUV Ascent a montuje se také do modelů Legacy a Outback, má slíbený také nová generace kupé BRZ a vypadá to, že jej dostane i příští WRX STI! Jenže v případě STI má být výrazně přepracován – dostane nové turbodmychadlo, písty, upravené ventily, silnější kliku a spoustu dalších modifikací, což umožní zvýšení výkonu na „ne méně, než 400 koní a točivého momentu na 490 Nm“. A to je řeč o amerických hp, řeč je tedy minimálně o 406 našich koní, takže by STI klidně mohlo mít dost přes 410+ koní!
Subaru si totiž uvědomilo, že současné provedení už není konkurencí ani pro předokolkové hot-hatche, natož pak skutečnou konkurenci s pohonem všech kol, jako je Audi RS 3 nebo Mercedes-AMG A45. A právě přeplňovaný 421koňový dvoulitr (s 500 Nm) z Affalterbachu měl být benchmarkem při vývoji 2.4 Turbo. Stejnou pohonnou jednotku zřejmě dostane i civilnější verzi WRX, samozřejmě s patřičně sníženým výkonem. Je ovšem otázkou, co volba této pohonné jednotky udělá s dostupností obou verzí na evropském trhu, aby to nedopadlo jako s BRZ. 🙁
Skvěle!
Škoda jen, že nepadla zmínka o převodovce. Doufám v manuál, protože s Lineartronicem (i s jiným automatem) by tohle auto nějak nedávalo smysl nebo alespoň nebylo tím, čím bývalo…
Jinak prodej v EU by byl skvělý, ale známe normy… Tak snad stačí jen doufat, aby se to pánům v Subaru zdařilo a dostalo i do našich končin!
V Japonsku se výkonné verze s CVT prodávají poměrně běžně, ale je fakt, že jízda s tím je hodně zvláštní pocit. S manuálem nesrovnatelný a bohužel nesrovnatelný i s automatem, které jsou dnes už na výši a dokáží zajistit perfektní sportovní svezení. Řazení pádly, popřípadě sekvencí, dokáže také pobavit. 😉
obavam se, ze tady v EU to uvidime jen na fotkach..
Taky mám trochu obavy. Ale je to ikona, snad se Subaru hecne…
King: nejde o to, jestli se „hecne“ subaru, ale jestli se hecnou zájemci dát zlodějům z brusele třeba 200k navíc ve formě výpalného. Když se k tomu přidají registrační poplatky dle výkonu (od letoška soudruzi Slováci např. podražili tuto kategorii z 2997 na 3900 EUR, Francie je někde na brutálních 20k EUR), nejsem si jistý, že je to až taková ikona, aby za to někdo dal pomalu dvě mega.
Zájemci se určitě hecnou. Tohle auto bylo vždy luxusní zboží a pokud máš na auto za mega, asi máš i na auto za 1,2 mega. Spíš je otázka, jestli jim výrobce umožní se hecnout. 😉
tak kdyztak individualni dovoz no 🙂