Honda naskočila do byznysu s elektrickými auty poměrně pozdě, ale snaží se rychle ztrátu dohnat. V Evropě už pár měsíců prodává městský elektromobil Honda e a v Americe zanedlouho převezme pro své elektromobily techniku General Motors, s nímž probíhá společný vývoj BEV, teď ale oznámila navázání ještě důležitější spolupráce.
Honda koupí 1% podíl v čínské společnosti CATL (Contemporary Amperex Technology), což je v současnosti pátý největší výrobce Li-Ion akumulátorů a společně s touto firmou bude vyvíjet baterie pro budoucí elektromobily a pracovat na možnostech jejich recyklace. První auto s bateriemi CATL vyjede v roce 2022 v Číně a postupem času se budou objevovat v elektromobilech Honda celosvětově, baterie se budou kromě Číny vyrábět i v Německu a zvažuje se také továrna v Americe. CATL v současnosti dodává akumulátory pro Teslu, Toyotu a VW.
Honda také posiluje své aktivity v ostatních oblastech elektromobility. Už před 2,5 lety oznámila vlastní vývoj solid-state baterií a nedávno také informovala, že spolupracuje s firmou Hitachi na vývoji a výrobě elektromotorů pro BEV, HEV a PHEV. Vypadá to tedy, že se chce Honda po spalovacích motorech stát i specialistou na elektromotory, byť je zájemcům prodá pod vlastní značkou Hitachi. Jak známo, Honda e využívá elektromotor vlastní výroby, převzatý z vodíkového sedanu Honda Clarity, takže na nich už nějakou dobu pracuje.
1 komentář
bitkar
je potreba byt pripraven na to, ze se vyvoj posune k elektromotorum no… Ale jako zas ty solid state baterky asi moc nepokrocily, kdyz budou dodavat Lionky z Ciny.
Komentáře jsou uzavřeny.