Novinky

Kode61 Birdcage: sporťák japonského designéra jde do výroby!

Nemůže být pochyb o tom, že Japonci jsou špička v automobilové technice. Ale znáte nějakého japonského car-designéra? Možná vám něco řekne Shiro Nakamura, bývalý šéfdesignér Nissanu a Infiniti, popřípadě Jon Ikeda, jenž to dotáhl až na šéfa Acury. Nebo snad Toshinobu Minami, člověk, stojící za současným minimalistickým designem Hondy… Nic? Nedivím se, to je stinná stránka japonské „týmové filozofie“. Kdepak, žádný japonský Gandini vážně nehrozí…

Nebo že by přece? A co Ken Okuyama? Ten měl to štěstí, že se nestal jedním dílkem řetězu v týmech designérů japonských značek. Naopak – byl hvězdou italského designcentra Pininfarina a je podepsán pod takovými skvosty, jako je Ferrari Enzo, Ferrari P4/5, ale třeba i  Ferrari 599 GTB Fiorano, Ferrari 456M GT, Ferrari California, Ferrari 612 Scaglietti, Chevrolet Camaro (4G), Mitsubishi Colt CZC, Maserati Birdcage 75th, Maserati Quattroporte (5G). Nemluvě o tom, že měl vliv i na vzhled původní Hondy NSX, Porsche 911 (996) a první generace Porsche Boxster. To už je slušné portfolio, co říkáte?

Okuyama se v roce 2007 osamostatnil a založil Newton Design Lab., jenž se později přejmenoval na Ken Okuyama Design Company a uvedl na trh sluneční brýle. Pak o něm jeden čas nebylo slyšet, ale jeden čas spolupracoval na různých projektech s hodinářskou firmou TAG Heuer. Nyní se však zjevně vrátil k autům a na Concorso d’Eleganza Villa d’Este představil sportovní spider v retro stylu, pojmenovaný Kode61 Birdcage. Je inspirován vozem Maserati Tipo 61 a označení Birdcage odkazuje na použití prostorového trubkového rámu, na němž jsou připevněny panely karoserie z CFRP. Pod nimi je umístěn motor V8 4,2 l s výkonem 400 koní při 7000/min. Ale vůbec nejzajímavější je fakt, že Okuyama chce prostřednictvím firmy Ken Okuyama Cars vůz Kode61 Birdcage v malé sérii kdesi v Japonsku vyrábět!