Novinky

Suzuki Spacia 2024: nová generace. Začne hon na N-BOX?

Kdykoli se řeší prodeje aut v Japonsku, hovoří se o dlouholeté rivalitě mezi Hondou N-BOX a Toyotou Yaris. Ale opomíjí se nejvážnější soupeř z kategorie kei a tím je už dlouhá léta Suzuki Spacia. Má punc věčně druhého (pokud jej zrovna nepředstihne Daihatsu Tanto 😉 ), za hondou v posledních letech zaostává zhruba o 50 tisíc kusů, snad s výjimkou roku 2019. Minulý měsíc se na Japan Mobility Show představila ve formě konceptu třetí generace modelu Suzuki Spacia i její fajnovější verze Spacia Custom, pár dní poté byla produkční spacia oficiálně představena a od včerejška se prodává. Ale Suzuki jako by se za ní snad stydělo, fotky nejsou na netu téměř žádné a informace v jiné formě, než sypaném čaji, snad ještě méně. Ale i přesto se pojďme podívat, čím chce spacia poškádlit svého největšího konkurenta.

Co se designu týče, ani Suzuki neriskovalo. Design auta s rozměry 3395 x 1475 x 1785 mm a rozvorem 2460 mm se inspiroval nákladním kontejnerem, mezigeneračně se sice tvar bočního prosklení, ale jinak působí Spacia 2024 povědomě, byť vytříbeněji, moderněji. A to ať už jde o tvar světlometů, masky nebo „kontejnerové“ vodorovné prolisy na bocích. Ale vůbec si nejsem jistý verzí Custom, ta současná mi přijde taková osobitější, drzejší. Co se interiéru týče, prošel očividně dost radikální proměnou, je zřejmé, že konkurence chápe, kde jsou silné stránky N-BOXu), kabina na fotce (verze Custom) působí v dané kategorii až luxusně. A nejen působí, Suzuki zařadilo do nabídky i opravdu luxusní prvky výbavy. Tou první je zadní sedadla s nastavitelnou opěrkou nohou s režimy Leg Support, kdy podpírá část stehen, Ottoman Mode, umožňující natáhnout si nohy a Luggage Stopper Mode, zabraňující pádu zavazadel. Zadní dveře dostaly výsuvnou roletku. Samozřejmostí je pak variabilita, odkládací schránky, poličky a přihrádky najdete doslova všude.

Suzuki na rozdíl od Hondy věří mild hybridní technice, motor R06D (0,66 l) je zkombinován se startovacím generátorem – a to jak v atmosférické, tak přeplňované verzi a asistuje mu převodovka CVT. Autíčko s váhou od 850 do 960 kg (podle výbavy a pohonu) má v atmo verzi výkon 49 k při 6500/min a točivý moment 58 Nm při 5000 otáčkách, turbomotor disponuje maximálním povoleným výkonem 64 k při 6000/min a točákem 98 Nm při 3000 otáčkách. Kombinuje se s pohonem předních nebo všech čtyř kol.