Novinky

Honda Prologue: jak se liší od Chevroletu?

Honda pomalu rozjíždí v Americe prodej svého prvního elektromobilu Prologue s dlouhým dojezdem, využívajícím techniku General Motors a při té příležitosti tamním novinářům vysvětlila, jak se liší od Chevroletu Blazer EV, což je v rámci GM auto, které má k prologue nejblíže. Když nepočítáme skutečnost, že Honda Prologue je jediným autem s technikou Ulitum s pohonem předních kol, rozdílů je celá řada.

Možná by bylo lepší říci, co všechno prologue od GM má, protože seznam je to překvapivě krátký, i když jde o klíčové prvky. Crossover Hondy využívá podlahu s battery packem, rám karoserie a přední a zadní pomocný rám podvozku. Pak už to jsou jen drobnosti, jako třeba uchycení sloupku řízení, nebo spodní část rámu čelního skla. Společný je i infotainment, ale Honda využívá jednodušší verzi softwaru, proto věří, že se jí vyhnou problémy, které postihly zahájení prodeje blazerů.

Honda Prologue tak má nejen vlastní design exteriéru a interiéru, ale i vlastní zavěšení a řízení a jeho naladění. Podle dostupných informací je prologue komfortnější a připomíná tak spíš prémiový Cadillac Lyriq, i přesto by měl mít lepší jízdní vlastnosti než Blazer. Prologue má i lehčí řízení a více fyzických tlačítek na palubní desce. Honda chápe Prologue jako první BEV pro své vlastní zákazníky, proto byl zvolen pohon předních kol, na něž jsou zákazníci zvyklí a z tohoto důvodu má i verze AWD vzadu jen malý motor. Mimochodem – o elektromotorech coby společných komponentech se Honda nezmiňuje, budou tedy patrně vlastní. Stejný rozsah rozdílů lze zřejmě očekávat i u Acury ZDX.

Přestože se Honda Prologue a Acura ZDX vyrábí v Mexiku spolu s ostatními elektromobily Ultium, všechny modely splňují podmínky pro získání federální slevy 7500 dolarů.