Novinky

Toyota Auris GRMN by mohl mít hybridní pohon

Toyota už krátce po představení nové generace modelu Auris začala naznačovat, že také kompaktní model by měl mít sportovní verzi GRMN, aby mohla konkurovat Hondě Civic Type R a dlouhému seznamu evropských ostrých hatchbacků. Auto je sice ještě ve fázi zvažování, ale vypadá to, že automobilka zvažuje opravdu všechny možnosti – včetně hybridního pohonu.

Yasushi Ueda, šéfinženýr projektu Auris/Corolla, v rozhovoru pro Drive přiznal, že „Toyota ještě nemá žádný podrobný plán“ (což může, ale nemusí být pravda 😉 ), nicméně „v budoucnu zní myšlenka hot-hybridu velmi dobře“.

Ueda dále řekl, že nejlépe by Auris svůj potenciál předvedl jako auto s pohonem všech kol, kdy by spalovací motor sloužil k roztáčení kol přední nápravy a dva elektromotory by poháněl zadní nápravu, podobně jako je tomu třeba u RAV4. To zní jako docela jasná představa na to, že Toyota „nemá žádný podrobný plán,“ co říkáte? Tohle spíš vypadá na docela dobrou představu o rivalovi pro Ford Focus RS. 😉

3 komentáře: „Toyota Auris GRMN by mohl mít hybridní pohon

  • Zdá se, že Toyota má celkem podrobný plán. Jeho cílem ale není stvořit hothatch pro potěšení z jízdy, nýbrž bezpečně se vejít do 95 g/km.

    • Proč myslíš? I s hybridem lze zažít potěšení z jízdy, Honda CR-Z http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=2091 toho byla jasným důkazem. Sice trpěla výkonovou nedostatečností, jako víceméně všechny modely značky té doby, ale to nebyla „zásluha“ hybridního pohonu. Právě naopak – váha na předku pod 60 %, baterky mezi zadními koly a byla to parádní motokára. Nemí důvod, aby se něco takového Toyotě o 10 let později nepovedlo také. 😉

      • Inu to je tak, když se u Toyoty řekne hybrid, už se ví, jaká k němu bude převodovka. A to přesně taková, že je jen na softwaru kam uplouvá převod, ikdyž řidič pádluje v manuálním režimu.

Komentáře nejsou povoleny.