Tiskové zprávy

Honda vysvětluje designérské myšlenky nového Jazzu

Když Honda představila čtvrtou generaci subkompaktního hatchbacku, vyvolala rozporuplné názory. Já vím, ty provází snad každou novinku této značky, ale novinka zaujala minimalistickým designem, ale také radikálním odklonem od současného modelu, který má poměrně dynamický design. Co tím designéři Hondy sledovali, vysvětluje následující tisková zpráva:

ZCELA NOVÝ MODEL HONDA JAZZ POSOUVÁ HRANICE DESIGNU KOMPAKTNÍHO VOZIDLA

• Model Honda Jazz prošel celkovým přepracováním, aby se přizpůsobil potřebám každodenního života
• Nová filozofie designu „Yoo no bi“ dále zvyšuje hodnotu modelu Jazz, pokud jde o pohodlí a užitkovost, a to díky prémiovým materiálům a výbavě
• Funkční interiér zaměřený na uživatele poskytuje prvotřídní komfort a pohodlí
• Model Crosstar poskytuje robustnost inspirovanou vozy SUV

Při navrhování a vývoji nejnovější generace modelu Jazz provedli konstruktéři společnosti Honda odvážný krok a tento ikonický model zcela od základu předělali. Postupně vytvořili novou působivou alternativu v segmentu kompaktních vozů: zcela nový městský vůz, který kombinuje výjimečnou účinnost s vynikající každodenní použitelností a je připraven plnit potřeby moderních zákazníků.

Vývoj nového jednolitého a moderního designu zajišťuje nadčasovému tvaru modelu Jazz nádhernou jednoduchost. Jeho plynulé obrysy následují styl krátké přídi, dlouhé linie střechy a kabiny předchozích generací a vytvářejí okamžitě rozpoznatelnou jedinečnou siluetu. Výsledkem je další rozměr působivé přitažlivosti a perfektní úrovně pohodlí a praktičnosti, kterou je model Jazz proslulý.

Převratnou změnu podstaty svého kompaktního městského vozu provedla společnost Honda pomocí nové filozofie designu vycházející z japonského pojmu „Yoo no bi“. Ta si uvědomuje krásu běžných každodenních věcí kolem nás, které jsou časem zdokonalovány k ještě větší kráse a ergonomické dokonalosti tak, aby jejich používání ke konkrétnímu účelu přinášelo více radosti. „Tento vůz jsme vyvinuli jako věc, která má tu moc obohacovat každodenní život těch, kteří ho využívají,“ vysvětluje hlavní konstruktér, Takeki Tanaka.

Neobvykle hladký povrch karoserie a elegantní maska jsou klíčem k dosažení sofistikované designové vyváženosti se všemi různými exteriérovými povrchy, včetně zadních sloupků a zadních sdružených světel, jež se prolínají bez jakýchkoliv přechodových linií.

Pro konstruktéry bylo zásadní vytvořit správné vizuální proporce, aby dosáhli harmonického stylu, jak uvnitř, tak i zvenku. Celková výška byla snížena, což společně s designem zadních dveří zavazadlového prostoru se sklonem dopředu vytváří kompaktnější, dobře vyvážený vzhled kabiny a stabilní postoj.

Baek Jongkuk, designér zcela nového modelu Jazz, vysvětluje: „Chtěl jsem vytvořit vůz, který by byl pro svého majitele ‚milým společníkem‘ a zároveň by maximalizoval svou využitelnost. Minimalizoval jsem nepotřebné funkce a zjednodušil vnější linie, čímž vzniklo vozidlo vyznačující se přátelským, svěžím vzhledem s pohodlným a praktickým interiérem.“

Elegantní vylepšení stylu, včetně zadního střešního spoileru a prémiově vyhlížejícího designu kombinovaných světel, doplňuje dynamický tvar modelu Jazz a zachovává vyvážený profil. Paprsky a ráfky hybridních aerodynamických kol jsou navrženy tak, aby byly co možná nejtenčí, takže se jeví větší, čímž doplňují dynamický tvar modelu Jazz. Dokonce i ocelová kola se vzhledem podobají prémiovým litým kolům a poskytují základ elegantním a vyváženým bočním liniím.

Aby byl model ještě přitažlivější, robustní verze Crosstar představuje alternativu více připomínající SUV pro uživatele s aktivní životním stylem. Vylepšené vzezření modelu vychází z výrazného designu přední mřížky, mohutného černého obložení a stylových bočních prahů a střešních ližin. Litá kola, která jsou určena pouze pro model Crosstar, se rozšiřují směrem k ráfku, poskytují lepší pocit stability a posilují celkový robustní vizuální efekt.

Vytvoření pohodlného a příjemného interiéru
Filozofie „Yoo no bi“ pokračuje v čistém, minimalistickém interiéru, kde kombinuje užitečnost, praktičnost a funkčnost v jednoduché, přehledné, ergonomické kabině. Příjemné užitkové vlastnosti vozu představují odolné materiály, jako je látka odpuzující vodu, a na dotek měkké materiály přístrojové desky, které byly použity v celé kabině.

Součást přehledné přístrojové desky zaměřené na uživatele tvoří štíhlý přístrojový panel, který se vodorovně rozkládá napříč kabinou aniž by narušoval zorné pole, což dále zvyšuje pocit výjimečné prostornosti. Protože společnost Honda považuje ovladatelnost za podstatu pojetí designu, středová 9palcová dotyková obrazovka rozhraní ovládání a 7palcová přístrojová deska s displejem TFT, jež jsou součástí standardní výbavy, jsou jednoduché a snadno čitelné. Všechny komfortní funkce a ovládací prvky jsou snadno dosažitelné, což přispívá k zážitku z jízdy bez stresu.

K vytříbenému prostředí přispívá plochá, široká středová opěrka výškově vyrovnaná s dveřní loketní opěrkou, což odráží úroveň pohodlí u interiéru větších, prémiových vozů.

Spolucestující na předním sedadle si také může užívat nově vyvinutý rám sedadla Honda stabilizující tělo, který zvyšuje úroveň pohodlí a poskytuje lepší oporu pro bedra. Unikátní dvouramenný volant je navržen tak, aby ještě více zdůraznil prostornost interiéru, s upraveným úhlem a rozsahem nastavení pro zvýšení komfortu pro všechny řidiče. Špičkový prostor na zadních sedadlech a větší tloušťka čalounění sedadel zajišťuje pohodlné sezení pro dospělé na zadních sedadlech.

Zkonstruování dokonalého městského kompaktního vozu
Pro začlenění nového dvoumotorového hybridního pohonu, který je poprvé součástí standardní výbavy, při zachování bezkonkurenční prostornosti a mimořádné úrovně komfortu, bylo zapotřebí využít nové moderní konstrukční technologie. K vytvoření ultratenkých předních sloupků, u nichž začíná oblouk probíhající od kapoty k zadním blatníkům, byla využita řada nejnovějších technologií, zajištujících přenos sil při nárazu na následující nosník. Tato inovace, vyvinutá ve spolupráci s designéry interiéru i exteriéru, umožnila zkrácení přídě a posunutí kabiny dopředu pro zajištění maximalizace prostoru interiéru.

Zeslabením sloupku na polovinu vylepšili konstruktéři modelu Jazz pocit vzdušnosti v kabině pro všechny cestující. Panoramatické čelní sklo a okénko předního sloupku přivádí do vozu velké množství přirozeného světla a také poskytují řidiči a spolujezdci na předním sedadle volné a dostatečně velké zorné pole. Zakřivení předního sloupku a plynulý design bočních zrcátek také minimalizují hlučnost a odpor způsobený turbulencemi větru a zvyšují aerodynamickou účinnost, což ještě více zvyšuje pohodlí při jízdě.

Chytrá kompaktnost, pro kterou je tento model dlouhodobě znám, je zachována, což zajišťuje, že model Jazz má rovnou podlahu, aby bylo možné zapustit do ní jeho zadní sedadla systému Magic Seats. Tato důmyslná konfigurace umožňuje složení sedadel zcela na plocho nebo jejich snadné vyklopení vzhůru pro naložení nákladu různého tvaru a velikosti. Širší otevírání výklopných dveří zavazadlového prostoru a rovná podlaha usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel snadněji než kdy dříve.

Hybridní model Jazz nové generace, který bude v Evropě uveden na trh v létě 2020, je průkopníkem závazku značky Honda k elektrifikaci všech modelových řad v Evropě do roku 2022. Ceny budou zveřejněny těsně před zahájením prodeje.

6 komentářů: „Honda vysvětluje designérské myšlenky nového Jazzu

  • kecy o jedinecnosti a originalite a udelali auto, jako maj vsichni ostatni, ktery naopak zapadne uplne lehce… Nelibi se mi to. Soucasna generace je hezci (dle fotek aspon)

    • Určitě si ho s ničím nespleteš. Mně se líbí. 😉 Ale je pravda, že aktuální Jazz Dynamic se mi taky líbí víc.

  • Mě by spíš zajímaly technické detaily. Co to bude za hybrid? Dle označení asi jiný typ než v CR-V. Nádrž bude pod předními sedadly a baterky v kufru? To bude ale znamenat o cca. 100 litrů menší objem kufru.

    • Carlos: to se přece dávno ví, vždyť to v JP už testovali. Hybrid je identický s Insightem, parametry viz tady v historii nebo přímo stránky US Hondy.

      To auto pojede zatraceně dobře, byl jsem velmi mile překvapen, že se to Honda, jak je jejím zvykem, nerozhodla ojebat a udělat z toho chudinku co ani nepojede, ani nebude žrát málo. S cca 260 Nm a 150 hp to bude pro svůj účel dle mého super svezení.

      Akorát teda Dynamic to nemá jak nahradit, sice mu to nakope zadek na semaforu, ale zatáčky atd. budou v Dynamiku úplně jiná liga.

      • Finální parametry hybridu nejsou zatím zveřejněné, ale jak píše Skyline, technicky to bude Insight https://www.japan-cars.cz/2018/03/26/honda-insight-2019-luxusni-hybrid-ma-153-koni/ . Samozřejmě technika HIH je stejná jako u CR-V, liší se akorát velikost agregátu.
        Co se baterek týče, platformy, konstruované už od počátku pro využití hybridní techniky, je ukládají do podlahy, takže by neměly omezovat ani prostor v kufru, ani v kabině. Bonusem navíc je snížení těžiště. O velikosti kufru vypovídají oficiální fotky. Menší určitě nebude. 😉 https://www.japan-cars.cz/2019/10/23/honda-jazz-nova-generace/

        • Tak to jsou dobré zprávy. S baterkami v podlaze by mohl být Jazzík zajímavý i jízdně. Ale stejně je trochu škoda, že se stávající 1.5 odporoučí do důchodu, to byl podle mého názoru povedený motor.

Komentáře nejsou povoleny.