Novinky

Honda: informace o nových sportovních modelech

Honda na Japan Mobility Show před necelými dvěma týdny představila nové kupé Prelude (jemuž by asi víc slušelo označení Integra, které je však už obsazené) a postarala se tak asi o největší překvapení výstavy. Ne snad, že by se dopředu nevědělo, že Honda něco chystá – návrat kupé Prelude byl 50:50, ale ze všech na JMSpředstavených sporťáků pouze tenhle vypadá, že může hned zítra začít sjíždět z výrobní linky – k čemuž by mělo dojít v příštím roce. Následně se ještě ukázalo, že prelude bude elektrifikované, nikoli elektrické – tedy hybrid, nikoli BEV, což asi naprosté většině lidí udělalo velkou radost.

Tak co se prelude týče, zatím se nic dalšího neví, avšak japonský Best Car tvrdí, že představení hybridní prelude nijak nesouvisí s vloni oznámenou dvojicí dvou plánovaných sportovních aut, která jsme určitě všichni pochopili jako elektrická. Jinými slovy „Prelude e:HEV“ je trošku nad plán, jak jsem před časem psal – prostě dárek k pětasedmdesátinám Hondy, byť oproti tomu k padesátinám poněkud nízkotučný. 😉 Takže plán na dva ELEKTRICKÉ sporťáky stále trvá. V roce 2028 se prý představí sedmá generace kupé Prelude, která naváže (patrně v roce 2029) na Prelude Hybrid, logicky však přinese změnu poháněné nápravy. Předpokládám, že z důvodu udržení rozumné ceny bude mít klasické akumulátory. To nemusí být nutně úplně tragické, vývoj baterií probíhá na několika frontách a za pět let budou baterie na jiné úrovni, stačí se podívat, co slibuje konkurence. Dost možná v té době budou akumulátor mít při stejné váze o 30 % větší dojezd, což by pomohlo.

Druhý sportovní model bude samozřejmě elektrické NSX, zřejmě dvoumotorové a opět s chytrým pohonem všech kol (e:SH-AWD? 😉 ), které by mělo vsadit na opravdu výjimečný futuristický design (vzpomeňte na teaser Acury). Tam už máme očekávat baterie s pevným elektrolytem, ale přestože se všichni tváří optimisticky, zatím hotové akumulátory nikdo nepředstavil. Ale je ještě čas, i u NSX se hovořilo o roce 2028, ale asi by nedávalo smysl prezentovat dva sporťáky v jednom roce, uvidíme. Každopádně na SSB čekají i superauta Nissanu a Lexusu, takže ani jedna z automobilek nebude chtít se svým imagemakerem přijít nějak výrazně později, než ostatní. Takže předpokládám, že představení NSX bude závislé i na situaci u konkurence – a buďte si jistí, že rivalové o svých krocích navzájem dobře ví…