Novinky

Lexus v Evropě citelně řízne do nabídky modelů

Na doby, kdy Lexus v Evropě dokázal plně konkurovat německým prémiovým značkám, už budeme brzy jen vzpomínat. Že skončí bez nástupce přesluhující kompaktní hatchback CT 200h už se nějakou dobu ví, ostatně na řadě evropských trhů se už nějaký čas ani koupit nedá. Jeho nástupcem je víceméně crossover UX

Že se do Evropy nepodívá (kvůli malému zájmu zákazníků o dosavadní model) ani modernizovaný sedan Lexus IS, už také víme, tím pádem také padá (alespoň teoretická) šance na výkonnou osmiválcovou verzi IS 500.

Ale tím řádění Lexusu na Starém kontinentu nekončí. Z Evropy se podle nejnovějších informací stáhne v následujících týdnech také kupé Lexus RC. I nadále by však mělo zůstat v prodeji sportovní RC F, je ovšem otázkou, jak ještě dlouho. Podle tvrzení tiskového mluvčího Lexusu jde o „součást běžné obměny výrobního cyklu“. Jen s malým detailem – že se žádný jiný přímý nástupce zmíněného kupé a sedanu, jenž by díru vyplnil, bohužel nechystá… Všechny (cenově relativně dostupné) modely Lexus s nějakým potenciálem zábavnosti tedy Evropě bohužel zůstanou v budoucnu odepřeny.

4 komentáře: „Lexus v Evropě citelně řízne do nabídky modelů

  • No, je to naprd… ale už teď ta nabídka byla bídná. Já si před lety říkal, že až našetřím, půjdu do IS 350. A než jsem vydělal nějaké peníze, tak zmizely V6 úplně z nabídky 🙁

    • IS350 tady ale nebylo nikdy. V DE jde obcas koupit, ale vetsinou draho. Chtel jsem taky IS350, nejlepe F-Sport, krasnej (modrej s bilou kuzi) by tehdy byl, ale cena pres mega. Nakonec mam GS350, ale je to jiny druh auta, tezka krava, ovsem zvuk a interier jsou nadhera. IS250 jede nicmene moc hezky taky, doporucuji zkusit, aktualne je jedno bile u Brna. Ja cekal, ze tech 207 hp s automatem bude bida, kupodivu neni, navic moc pekny zvuk. Ale tehdy byla nabidka mizerna (to s cim jsem jel desny stav) a zamiloval jsem se do 350 a Marka Levinsona 🙂

      • IS 250 jsem zkoušel v roce 2008, když jsem kupoval accord 8g 2,4 a tehdy mi to auto přišlo s tím automatem takové vyměklé. Nakonec rozhodlo, že accord měl fantastický manuál a byl o kus levnější.
        Ale souhlasím, že modrá tomu ISku fakt sluší 😀

        • Stern: tehdy hlavně bylo IS250 minulé generace, to se s tou současnou nedá srovnat. Já kupoval A8G v roce 2012 a to už bylo ISko dost „staré“ – nová generace přišla 2013, sice se mi moc líbila, ale zaprvé to bylo mimo cenově (nový 250 F-Sport kolem 1.5M) a zadruhé jsem v té době ještě nechtěl automat. Když jsem 2018 hledal náhradu za Acco, tak už jsem automat chtěl, protože jsem jezdil hodně Prahu a Vídeň a z toho důvodu jsem nakonec vzal i GS, které je sice kráva těžká velká, ale na tyhle cesty ideální stroj, navíc Mark Levinson je v GS fantastický a řízení delších tras je v podstatě relax.

          Dnes jezdím zase spíš příměstský provoz a tohle nové IS je nádherné, do 350 bych šel hned. Ale při dnešním greténství to uvidím tak možná někde na služebce, tady těžko

Komentáře nejsou povoleny.