Novinky

Honda nechce mít z Type R sportovní značku

Honda má po dlouhé době v Evropě zase docela slušnou nabídku verzí, které umí jezdit docela rychle – společně s CTR a NSX lze pořídit i Jazz Dynamic a HR-V Sport, takže vlastně všechny modely s výjimkou CR-V. Je tedy škoda, že v označování je takový chaos. Ne, že by se HR-V nutně muselo jmenovat Type R, ale určitě by se slušelo, kdyby byly warm varianty pojmenované stejně. A úplně nejlepší by bylo, kdyby všechny modelové řady měly v portfoliu Type R, jako je tomu v případě AMG, M nebo RS u jistých německých značek – a k nim ideálně ještě řadu méně ostrých, ale výkonných verzí. Ale to se podle šéfa projektu CTR Hideki Kakinumy, kterého zpovídali kolegové z autoblogu, nestane.

Podle Hondy je označení Type R určeno pro modely, které mají propojení s motorsportem. A to je v současnosti pouze Civic a NSX (lokální projekty se asi nepočítají 😉 ). Ačkoli to slyším nerad, musím uznat, že to dává smysl. Akorát to bohužel neznamená, že bychom se měli chystat na nové NSX-R. Podle Kakinumy se zatím NSX Type R neplánuje a to zejména proto, že NSX je primárně Acura a Honda nechce, aby luxusní značka používala označení Type R jako tomu bylo dříve. Nicméně nevyloučil, že by NSX-R mohlo vzniknout, avšak je pravděpodobné, že by šlo o exkluzivní verzi pro japonský trh, jak tomu bylo u první generace. Škoda jen, že nepadl také dotaz, zda by se Honda NSX Type R nemohla v Americe prostě jmenovat Acura NSX Type S. 😉

Dělá to na mě dojem, že je Honda vcelku spokojena s tím, co NSX představuje a nemá v úmyslu z ní dostávat nic navíc, ale kdoví – supersport před sebou ještě pár let života mít bude a třeba se eRka dočkáme někdy později. Jenže když už se váhá se sportovní verzí, mohli by udělat alespoň NSX Roadster, to by nebylo nic proti ničemu…

Ale zpět k Type R – z kultovního označení, které v minulosti nesly také modely Integra a Accord, se tím pádem stane prozatím exkluzivní záležitost řady Civic (minimálně do chvíle, než se začne někde závodit s Hondou e 😉 ), a nevypadá to, že by Honda plánovala nějakou jinou globální sportovní divizi, jako je Nismo u Nissanu nebo GR u Toyoty. Má to samozřejmě i své důvody, ale o tom zase někdy jindy. 🙂

5 komentářů: „Honda nechce mít z Type R sportovní značku

  • Hele, a kolik se vlastne prodalo v EU tech NSX? Vi se to nekde?
    A je nejake i v CR? Kdysi jsem na starem HC cetl minimalne od dvou hondaru, ze do toho rozhodne pujdou. Ale zatim jsem nikde nic neregistroval.

    • V CZ není myslím ani jedno. A pokud jde o Evropu, zkusím zjistit, to by mohl být zajímavý námět na článek…

  • Tak mě to taky docela dává smysl nedělat ze značky TR takovou prodejnou děvku jako jsou AMG/M/RS, to totiž sice v krátkodobém pohledu zvedne atraktivitu a zisky (nadneseně řečeno s trochou plastu navíc mnohem větší marže)…ale totálně to degraduje vážnost značky jako takový.
    Ale měli by oprášit TypeS a hlavně tuhle značku komunikovat marketingově globálně jednotně

    • V principu máš pravdu, ale když si na jednu misku vah dáš dobrý pocit, že se R nedegraduje a na druhou prodeje a marketingový dosah, už to tak jednoznačné není. Honda ve značení ostřejších verzí nepochopitelně tápe a nejnovější „Sport Line“ u Civicu zní hodně, hodně omšele. 🙁

    • Sopťa: v tomto nemůžu souhlasit, realita ti za pravdu nedává. U AMG se žádná degradace značky neděje, stejně tak nějaké M-pakety nijak neohrozily M modely, S-line nese prachy a RS se daří a dokonce ani Lex se svým F-Sportem nijak neublížil plnotučným F modelům.

      Osobně si myslím, že u Hondy je Type R jako řada nesmysl, to označení je příliš specifické. Lepší by bylo mít Type S u všech modelů nebo tomu říkat třeba R-line. Ale určitě to není kvůli tomu, že by hrozila degradace pojmu Type R. Ten může zdegradovat jen tím, že žádný nebude a stane se z toho prázdný pojem. Proto to u AMG, M, S-RS a F funguje. Protože to prázdné pojmy nejsou,, pořád existují „originály“, které udávají tón.

Komentáře nejsou povoleny.