Novinky

EBDO bude vyvíjet všechny elektrické Hondy. A Evropa už nebude patřit pod Čínu!

Honda dlouho věřila, že se elektromobilita bude rozvíjet pozvolna a rozumným způsobem a když se ukázalo, že ne, najednou byla prakticky veškerá konkurence s vývojem techniky BEV před ní. Teď už jsou v plném proudu práce na nápravě této situace, jen letos se představí v Evropě jeden a v Americe dva elektromobily, byla navázána dlouhodobá spolupráce s General Motors, Sony a dalšími důležitými partnery, ale i přesto dělá Honda za pochodu významné změny.

Počátkem týdne Honda oznámila, že spojí vývoj elektrických automobilů a produktů Powersports, zahrnujících motorky, čtyřkolky a ATV do jedné divize s názvem Electrification Business Development Operations (EBDO). Doposud se o organizační struktuře svých operací nezmiňovala, z výše uvedeného však vyplývá, že nyní techniku elektrického pohonu vyvíjeli autaři a motorkáři samostatně. Honda si od EBDO slibuje „ještě větší zrychlení“ vývoje BEV. A patrně i nižší náklady na vývoj.

Druhou dost zásadní změnou je nové rozdělení planety. 🙂 Honda svět ročlení na pouhé tři regiony – zjednodušeně lze říci Severní Ameriku, Čínu a Japonsko. Severní Amerika je jasná, ten druhý pak zahrnuje „Čínu a přidružené regiony“. Velmi zajímavé je, že přidruženým regionem Číny už není Evropa! Honda původně plánovala, že produkty pro Čínu bude prodávat i v Evropě, protože je zde podobný stav a vývoj legislativy a zájem o podobná auta (tedy zřejmě crossovery jako všude 😉 ). V Číně se také auta pro Evropu měla vyrábět. Jenže Evropa teď bude spadat pod Japonsko, společně s Asií a Oceánií, Jižní Amerikou, Afrikou a Blízkým východem.

Rozdělení na tři regiony má přinést „specifické strategie pro každý region a každý region dostane vlastní automobily“. Chápu to jako před časem naznačenou snahu omezit dosavadní globální závislost Hondy na Číně, kterou už třetím rokem automobilka těžce odnáší nedostatkem čipů a dalších dílů a tím i drastickým poklesem prodeje. Na jednu stranu mě těší, že tu nebudeme jezdit jen v hondách z Číny, ale zřejmě i nadále také v těch Made in Japan, na druhou jsem se těšil na nový design elektrických hond v Číně…