Novinky

Honda WR-V 2023: nejmenší z crossover gangu

V Evropě jsme si už zvykli, že Hondu v kategorii SUV/crossover reprezentují pouze modely HR-V a CR-V (a od příštího roku tu budeme domestikovat ještě úplně nové ZR-V). V jiných regionech je však nabídka Hondy širší. V Severní Americe mají větší vozy Passport a Pilot, v Asii (a některých dalších ekonomicky slabších regionech) zase menší automobily BR-V a WR-V. Honda BR-V v řadě zemí nahrazuje výrazně dražší HR-V, vloni prošla generační obměnou a přestože je kvůli sedmimístnému uspořádání stále malinko disproporční, už je to hezké auto. Nyní má novou generaci i vůbec nejmenší crossover od Hondy – WR-V.

Zatímco předchozí WR-V bylo vlastně jen zvýšený a zošklivený jazz minulé generace, nové přešlo na levnější platformu Hondy Brio a má vlastní design, odvozený od velmi povedeného konceptu Honda SUV RS. Přestože byla finální verze designu poměrně výrazně odtuněna, WR-V MY2023 i přesto vypadá opravdu velmi dobře. Musí – hlavními konkurenty totiž budou pohledná dvojčata Toyota Raize/Daihatsu Rocky. Za pěknou karoserií nezaostává ani interiér, sice není tak minimalistický, jako u ostatních novinek Hondy, ale je elegantní, moderní a nepřeplácaný. A výbava RS s koženým čalouněním s kontrastním prošíváním působí na danou kategorii opravdu luxusně.

Honda WR-V MY2023 má rozměry 4060 x 1780 x 1608 mm a rozvor 2485 mm, je tedy velký zhruba jako Opel Crossland. Vyznačuje se i slušnou světlostí 220 mm a do kufru se vejde 380 l nákladu, což je také pěkná hodnota. Na takového prcka pro rozvojové trhy je vybaven poměrně výkonným atmosférickým Euro 4 motorem 1.5 DOHC i-VTEC se 121 k při 6600 otáčkách a 145 Nm při 4300/min, zkombinovaným výhradně s převodovkou CVT. Poháněna jsou samozřejmě jen přední kola, základním obutím jsou 16″ pneumatiky, vyšší verze disponují plášti 215/55 R 17. Snad jediným náznakem nějakého šetření jsou tak bubnové brzdy vzadu.

Honda WR-V byla potvrzena zatím pouze v Indonésii, ale určitě se vrátí i do Indie a Brazílie a následovat by měly i některé další trhy regionu ASEAN. Nebude to úplně levné auto, vychází tam v přepočtu na zhruba 430 tisíc korun. A víte, co si myslím? Že by se v Evropě líbila víc, než Jazz Crosstar. 😉