Honda vloni ukončila na JDM výrobu a prodej velkoprostorového modelu Odyssey, ale Japonci se vzbouřili a vydupali si jeho návrat. A už se tam také začal prodávat. Jedná se o ten samý typ a generaci jako předtím, ale jde o výrobu a specifikaci z Číny, která však dostala pro japonský trh drobný facelift. Má lehce modifikovanou masku chladiče a předního nárazníku, ale především řadu vylepšení interiéru. Na dekory jsou použity nové materiály, změnil se design volantu, ale co je asi nejdůležitější, kompletně byla přečalouněna všechna sedadla, mají teď nařasenou kůži a vypadají fakt luxusně. Nabízí se ve třech verzích výbavy, základní Absolute a Absolute EX, která existuje i ve verzi s tmavými doplňky Black Edition. Top verze EX mají mimo jiné elektricky stavitelná křesla ve druhé řadě.
K pohonu JDM Odyssey slouží známý hybridní systém i-MMD převzatý z civicu a ZR-V (tedy nikoli ten silnější z CR-V), má tedy dvoulitr se 145 k a 175 Nm primárně sloužící jako generátor a hnací elektromotor se 184 k a 315 Nm. Sportovněji laděná verze Odyssey e:HEV Black Edition s černými doplňky karoserie má kola 225/50 R18, ostatní verze obouvají 17″ ráfky do pneumatik 215/65 R17. Takže – měla by být Toyota Alphard, která prošla letos na jaře generační obměnou, nějak zvlášť nervózní? 😉
Popravdě řečeno – ačkoli patří odyssey, alphard a Nissan Elgrand mezi full-size MPV, podobnou ligu hraje pouze Toyota a Nissan. Ody je s mírami 4860 x 1820 x 1695 mm a rozvorem 2900 mm oproti aphardu/elgrandu o 13/8,5 cm kratší, 3 cm užší ale hlavně – o 24/12 cm nižší! Honda je výrazně nižší, o něco kratší, o zhruba 100 kg lehčí a celkově sportovnější a přestože tradičně dobré využití prostoru pomáhá snížit ztrátu, výška je jasně daná. Takže auta oslovují trošku jinou klientelu. Takže je určitě dobře, že je odyssey zpátky, protože de facto nemá na JDM alternativu.