Novinky

Acura si registrovala nový design. Bude to příští TLX?

Před pár dny rozvířilo v poslední době až nezdravě stojaté vody světa japonských aut odhalení patentových nákresů sedanu Acura. Nemusíte být zrovna Hawking, aby vás napadlo, že unikla podoba nové generace modelu TLX. Aktuální model sklidil velké ovace nejen za sportovní design, ale i za techniku – ať už je řeč o nejnovější generaci čtyřkolky SH-AWD s vektorováním točivého momentu nebo (konečně) šestiválcového turbomotoru (i když poněkud podvýkonovaného). Bude tento model nahrazen tím, který vidíme na nákresech pro patentový úřad?

Nenechte se zmást – ten odporný přední a zadní převis je normální – jde o čisté 2D znázornění systému CAD, ve 3D skutečnosti převisy nikdy takhle nevypadají. Mnohem zajímavější však je design přídě a zádě. Úzké, navzájem propojené světlomety a svítilny spolu se zaoblenými konturami karoserie představují takový mix prvků současných mercedesů a lexusů a umím si představit, že by fungovaly i u Acury – i když by šlo o určitou degradaci sportovního designu současného TLX. Ale neříkalo se, že nové TLX bude elektromobil? A proč by měl mít příští BEV Acura předokolkové proporce?

Vysvětlení přímo od Acury naštěstí tentokráte přišlo včas a zcela jednoznačně. Patentovaný design je podle něj „už několik let starý“ a neukazuje vzhled nového TLX. Jinými slovy jde patrně o konkurenční návrh, který neuspěl vedle toho finálního TLX. Určitě nemusíme litovat. Tohle „TLX“ by možná nakonec působilo moderněji než to reálné, ale určitě by nemělo ten sportovní švih. A ten je u Acury poslední dobou velmi důležitý. Naštěstí…

Otázkou je, proč registrovat design, který vidělo (a neschválilo) nanejvýš pár desítek lidí na planetě. Jenže Acura se nejspíš jistí před všudypřítomnými špehy z Číny, kteří by se mohli dostat i k takovým interním návrhům. Na druhou stranu – co se designu týče, čínské automobilky (s renomovanými evropskými a americkými designéry v čele vývojových oddělení) už dnes asi inspiraci nepotřebují…

Když už je řeč o TLX, dovolím si ještě vlastní spekulaci. Už pár let se mluví o tom, že každá nová acura už bude elektrická (začalo to s crossoverem ZDX). Jenže to byl plán před pár lety. Teď se už nějaký čas ukazuje, že trh s BEV výrazně zpomaluje a specializace sportovně-luxusní značky s nepříliš významnou pozicí na US trhu výhradně na BEV by mohla být fatální. Jsem si jistý, že to Honda, potažmo Acura ví a jsem opravdu zvědavý, jak se s tím vypořádá. Jestli půjde přes mrtvoly, natvrdo elektrifikuje a bude doufat v zázrak, který by se u prémiového brandu mohl (ale nemusel, známe epický pech Hondy na novinky) skutečně dostavit nebo vymyslí nějaké přechodné řešení a i nadále bude nabízet auta se spalovacími motory.