Novinky

Honda a Acura: jaká nová auta by chtěli prodávat dealeři?

Byly doby, kdy šikovní dealeři měli zásadní vliv na to, co automobilky vyráběly. Stačí vzpomenout Emila Jelineka, podnikatele s českými kořeny, jenž víceméně ovládal značku Daimler a její výrobky Mercedes. Dnes spíše musí prodejci nabízet to, co automobilky uznají za vhodné, jistý vliv ale stále ještě mají. V Americe existuje unie prodejců Honda a Acura (stejně jako řady dalších značek) a ti se usnesli, že budou na japonskou automobilku tlačit, aby do portfolia zařadila ještě pár nových aut. A co by v Americe dealeři rádi prodávali?

Před pár lety v Americe, ale i v Evropě lobovali za návrat roadsteru S2000, bohužel neúspěšně, jak můžeme vidět, teď už to pro ně priorita není (i když je stále určitá naděje, že do toho Honda pod tlakem aktivit konkurence přece jenom půjde, zvlášť když ušetří balík odchodem z F1). Nyní se dealeři Hondy drží přece jen více při zdi. Rádi by měli sedan s pohonem všech kol a SUV větší, než je Pilot. Požadavek na AWD sedan pramení z toho, že Nissan i Toyota už mají ve střední třídě modely Altima a Camry s pohonem všech kol a accord je tím pádem proti nim v nevýhodě.

SUV Pilot má bez 6 cm délku pět metrů, což není na americké poměry žádný obr, větší auto s komfortnější třetí řadou sedadel a větším kufrem by tím pádem také nebylo od věci. A co by si přáli prodejci Acury? Ti by rádi měli v nabídce dvě nová SUV – jedno menší, než RDX a druhé ještě prestižnější, než MDX, tedy nový topmodel. Je zvláštní, že Acura menší SUV už dávno nemá, v Číně se totiž prodává model Acura CDX, využívající techniku Hondy HR-V. Tedy ono to až tak zvláštní není, Acura RDX se velmi dobře prodává a automobilka na něm i slušně vydělává a byly obavy, že by mu CDX bralo prodeje a tím pádem by klesly zisky. Jenže takhle se přemýšlet nedá, když vůz této velikosti nabízí v Americe téměř všechny ostatní prémiové značky. Tak snad si dá Acura časem říct… Pokud jde o vrcholný model třídy SUV/crossover, tam bude Acura asi ochotnější, protože o autě nad MDX ve stylu SUV-kupé se už hovoří už skoro dva roky. Ale ani jedna z novinek tu určitě nebude dříve, než v roce 2024.

Docela by mě zajímalo, jaká auta by chtěli dealeři Hondy v Evropě… 😉

Jeden myslel na “Honda a Acura: jaká nová auta by chtěli prodávat dealeři?

  • 😎 tak co by asi tak chtěli dealeři Hondy v EU? Jednoduchá odpověď zní stabilní portfolio vozidel. Jmenovitě jazz Civic accord a potom tři velikosti SUV odvozené od CRV. A být hondou tak rozhodně udělám všechny modely globální a ne že budu vyrábět pro Asii EU, USA a činu zvlášť. Zavření swindonu taky nepomohlo. Nebo postavit fabriku v EU pokud se chtějí prosadit. Ale jak píšu výše hlavně CRV Hrv a ještě jeden model SUV. Vše s hybridem a basic modelem s 1,5 a 2,0 Turbo. Ten dvoulitr oškubat na 230hp kvůli emisím a dát pouze do CRV a Accordu. Jednapetka pokryje zbytek vozidel s různými výkony. Já třeba nechápu proč v jazzu není ten litrovej motor. Myslím si že honda s cílem elektrifikovat všechny modely zase předběhla dobu 😁 a ve špatném se jí to vrátí. Mít hybridy je dobře ale základ musí být menší benzin s Turbem a emisní povolenkou 😀 holt lidi si chtějí vybrat.

Komentáře nejsou povoleny.