Novinky

Honda: čekání na auto v Japonsku? Rok je standard…

V české komunitě Hondy se šíří znepokojivé informace ohledně termínů dodání nových aut. O HR-V je prý docela zájem, ale čeká se na něj zhruba rok, u Civicu je lepší počítat s rokem a půl a doufat v méně. Na Jazz by se mělo čekat méně, než rok, ale o něj zájem zrovna není, jako o CR-V. Sice je to stále dobré auto, ale už téměř sedmileté. Bylo by ale snadné to odbýt tím, že Honda na Evropu kašle. Jo, o tom není sporu, ale v tomto ohledu na tom jsou Japonci dost podobně.

Na Civic se na JDM čeká rok, a to jak na e:HEV, tak na benzinový, ale reálně to asi bude i déle, protože jako jedinou hondu v Japonsku jej momentálně nelze vůbec objednávat. To samé platí i o CTR, kde se čeká „déle, než rok“. Jinak na tom není ani technicky identické ZR-V, tento sportovně laděný crossover má příští měsíc oficiálně vstoupit na evropský trh, ale poté, co nejrychlejší zájemci koupí těch pár alokovaných exemplářů, budou mít ti ostatní smůlu stejně, jako u Civicu. Takže pokud máte ZR-V v merku, buďte rychlí…

Na HR-V si v Japonsku musí počkat více než půl roku, což ale platí o benzinové. Na e:HEV je to také cca rok. Jo, to kdybyste chtěli Hondu e, za dva měsíce ji máte v garáži, takže de facto ihned. Předpokládám, že i v Evropě bude lhůta ze všech háček nejkratší.

Ostatní hondy už nás asi moc zajímat nemusí, ale pro pořádek – dodání StepWGN trvá rok a Freed půl roku. Kei autíčka asi potřebují čipů méně ;-), N-ONE bude doma za 3 měsíce, bestseller japonského trhu N-BOX půl roku, model N-WGN něco přes půl roku a N-VAN pět měsíců. Zajímalo by mě, jak dlouho tahle mizérie bude trvat. Samsung má v plánu rapidně zvýšit produkci čipů – a není jediný, produkce se však výrazněji navýší až příští rok, takže předpokládám, že by se situace mohla stabilizovat tak v roce 2025-2026. Hrozná představa. A to za předpokladu, že nebude zase chybět něco jiného…

3 komentáře: „Honda: čekání na auto v Japonsku? Rok je standard…

  • Tak tohle se mě „naštěstí“ netýká. Nebo možná bohužel 🙂 Jak se to vezme. Nejsem zrovna člověk který by „vyhodil“ milion za nové auto. Někdy si připadám jako průměrný američan, když vidím v čem jezdí. Ano myslím staré hondy a toyoty, rodinný dům se zahradou a tím to tak nějak končí. My evropani jsme na tom ale lépe. Máme, tedy někteří z nás aspoň jednu nebo dvě další nemovitosti (chata, byt). To oni většinou nemají. Nicméně se mi zdá být nové auto docela luxusem. CR-V 2018 se pořizovalo cca do 700tis. v eleganci a asi půl roku před zahájením prodeje další generace, takže šlo bez nadsázky o doprodej. Místo CRV má být údajně HRV, jako že je téměř stejně velké jako minulé CRV. No nevím teda, asi by mi stačilo, double kočárek už naštěstí nevozíme. No jak to říci, zvenku se mi líbí moc, vevnitř teda toho místa jako v CRV rozhodně není, ale asi bych to zvládl. Motorizace jelikož nejsem závodník a HRV rozhodně nechce být rychlé auto, ale především úsporné. Budiž. No a co ta cenovka? Asi je to dneska úplně normální cena. Myslím 3/4 mega za crossover bez 4kolky. Jó maminko, ale pětistovka už dneska není co bejvala 🙂 Nové CRV je dle mě auto, které bych si opravdu přál. Je mi jasné, že bude stát přes milion v základu. Tak nezbývá než šetřit. Ale nabízí se otázka z čeho? Tři hypotéky, energie, jídlo, šaty, děti a asi to znáte. Mám někdy pocit, že jsem fakt otrokem dnešní doby, bank. Myslel jsem si celý život, že patřím do střední třídy. Už tomu dneska nějak přestávám věřit. A to nemám průměrný plat, což je vlastně k pláči. Přeju Vám všem i sobě, aby zbývalo 30 tisíc na leasing a mohli jsme se tu vesele bavit o tom jak dlouho trvá dodání nového auta. Hezký slunečný den pánové.

    • Dosavadní klientela CR-V si bude moci vybrat, jestli bude čekat na nové CR-V nebo ZR-V, které je zhruba tak velké, jako trojkové CR-V. HR-V je furt HR-V, nezvětšilo se. Spíš zmenšilo. 😉

      Pokud jde o to ostatní – současné zdražování nejspíš bude mít za následek, že si lidé stávající auta podrží déle. Současně ale auta významně zdražují rok od roku, takže je otázkou, jestli i přes současnou výši cen není lepší koupit teď, než za dva, tři roky. Samozřejmě musí být za co, to je základní podmínka, ale ber to tak, že ho budeš stejně platit nejdřív za rok. 😀
      Hodně lidí plánuje koupit auto těsně před tím, než „TO“ vypukne, takže počítám, že 2030-2034 nebudou automobilky stíhat hybridy vyrábět. Takže hlavní otázkou je, jestli to ještě těch 7-10 let doklepat se stávajícím autem s nadějí, že za 10 let nebude HR-V stát milion a CR-V milion a půl, nebo jestli to období k „poslednímu“ autu překlenout ještě jedním nově koupeným a mít alespoň „něco“, pokud fakt bude stát 1,0/1,5 mio a stejně na něj nebude. Nebo to překlenout pořízením zánovní ojetiny? Možností je spousta, teď jen vybrat tu nejlepší. Jisté ale je, že auta už levnější nebudou a jisté je i to, že zase budou luxusem, ne samozřejmostí. Hodně lidí bude muset jít o pár tříd dolů a pro hodně to i tak bude nedostupné. Vezmi si, že nám teď slibují „lidové BEV“ za 700 tisíc. Kolik lidí kupuje teď nová auta za 700? A kde je napsáno, že to lidové BEV nebude stát v roce 2035 těch tisíc 900, když auta meziročně zdražují o 20,30, 50 tisíc.
      Není to úplně optimistické téma do dnešního slunečného dne. 😉

    • Legend: jestli on není problém v těch „třech hypotékách“. Mám kolem sebe takové lidi taky (jedni mají barák a byt, druzí barák a dva byty, vše na hypo), ale nikdy jsem tomu nerozuměl. Jasně, že bydlení jsem měl taky na hypo, ale tak, že jsem se toho do 10 let zbavil.

      Nemám s dluhy problém, pokud jde o podnikání, ale v domácích financích mi varianta „bankrot“ přijde výrazně méně zajímavou možností. Takže jestli máš fakt 3 hypo, tak diskutovat o novém autě za mega a víc je pro mě úplné sci-fi.

      Současně rozumím pocitu „být otrokem banky“, respektive to mi jako takové nevadilo, vadil mi spíš pocit, že bych v práci musel držet hubu a krok, aby banka dala pokoj. I proto pro mě bylo cokoliv jiného, než zbavení se hypo (a nikoliv přihození další jedné nebo dvou na „investiční byty“) podružné. Volně dýchat je pro mě životní priorita #1. Takže v době, kdy sis za 700k kupoval nové CR-V jsem já házel poslední mega na hypo a bouchal šampus 🙂 700k za auto jsem dal až před rokem a půl, když už byla hypo dávno splacená. Život je otázkou priorit.

      Mimochodem, 30k na leasing? Ne, děkuji, ze stejných důvodů.

Komentáře nejsou povoleny.