Novinky

Hondy Civic e:HEV jdou příští rok do Ameriky

Jedenáctá generace Hondy Civic se v Severní Americe nabízí se dvěma benzinovými motory – atmosférickým dvoulitrem DOHC i-VTEC o výkonu 160 k a turbomotorem 1.5 VTEC Turbo se 183 k. A samozřejmě s 203k přeplňovanou patnáctistovkou pro Civic Si a turbo dvoulitrem s 320 k pro Type R, ale to jsou samozřejmě okrajové modely. Na jaře 2024 se však portfolio masových modelů výrazně rozšíří. Informace z ledna letošního roku se potvrdila a v kanadském Ontariu se začne vyrábět Civic Hybrid Sedan a v Indiana Auto Plant zase Civic Hybrid Hatchback!

Nejde samozřejmě o nic převratného, Civic e:HEV 5D s technikou i-MMD se již několik let vyrábí v Japonsku a vozí i do Evropy, Civic e:HEV 4D zase vzniká v Thajsku. A americké specifikace nejspíš budou zcela identické, rozdíl bude nanejvýš v rozsahu pár koní. Honda se však i nadále drží své filozofie maximalizovat tamní produkci, takže elektrická část systému bude vznikat v Honda Transmission Plant v Ohiu a atmosférický dvoulitr s Atkinsonovým cyklem zase v Anna Engine Plant (taktéž Ohio).

Honda je ohledně úspěchu hybridních verzí v Severní Americe optimistická, varianta Accord Hybrid v současnosti tvoří 50 % prodejů midsize sedanu a v případě civicu očekává 40% podíl. Je ovšem otázkou, do jaké míry přiláká elektrifikovaná verze nové zákazníky a do jaké to bude na úkor existujících benziňáků…

3 komentáře: „Hondy Civic e:HEV jdou příští rok do Ameriky

  • „Úspěch“ u Accordu je dán několika z mého pohledu sviňárnami, kvůli kterým bych si Accorda v 11G nekoupil. Zaprvé zmizel motor 2.0T, takže hybrid je nyní silnější variantou. Zadruhé hromadu výbavy nelze do 1.5T dát, protože varianty EX-L, Sport, Sport-L a Touring jsou pouze s hybridem. Je sice hezké, že donucování lidí tímto způsobem Hondě funguje, ale já bych se toho neúčastnil. Plus je samozřejmě otázka, nakolik to skutečně „funguje“ a nakolik zákazníci odchází jinam (mají-li kam, zas tak teď trh v USA nesleduju a mezi sedany obecně nabídka dost prořídla). Nicméně počínání Hondy je mi v tomto případě krajně nesympatické.

    • Na tom, že je e:HEV motorický top model, nevidím nic závadného, časy se holt mění asi i v Americe. Ale samozřejmě paleta dostupných verzí dělá z 1.5 motorizaci pro socky. 🙁 Ještě bych pochopil, že bude top motorizaci vyhrazena dvojice top výbav – sportovní a luxusní. Ale Sport a EX-L měly být normálně dostupné. To těch 50 % chápu…
      Tak uvidíme, co ořežou příští rok u Civicu, aby se dostali na 40 %. 😀

      • Honda se nejspíš zhlídla v podobném „vychovávání“ zákazníků jako u Civiku a CR-V, kde 2.0, resp. 2.4 jsou (byly) také motorizace pro socky. Teď je holt pro socky i 1.5, dříve „prémiový produkt“.

        No tak závadné na tom je prostě to, že když vyhodili V6, tak to nahradili sice obyč 2.0t, ale aspoň to jako ta V6 jelo. Teď už se nesnaží ani předstírat, „top“ je nijak zvlášť silný hybrid, což je pro mě „top“ asi jakože vůbec. Jak vidět, Američanům to nejspíš stačí, uvidíme, jak dlouho.

Komentáře nejsou povoleny.