Honda a Acura na L.A. Auto Show: čekal jsem víc

Autosalon v Los Angeles by vždy ve stínu toho detriotského, který na sebe v lednu každého následujícího roku strhává veškerou pozornost. I proto se před lety přesunul z počátku prosince na druhou polovinu listopadu a občas se mu povede ulovit zajímavé premiéry, většinou z řad japonských značek, pro které je výstava v Motor City přece jen trošku …amerikocentrická. Výjimkou není ani letošní rok, ale ne u Hondy, přestože Kalifornie je pro American Honda Motor Co. domovským státem. Tedy ne, že by nebylo k vidění nic nového – CR-V Hybrid, představené v rámci faceliftu CR-V, je důležitá novinka, ale pro nás už je to naprosto běžný model (divné tohle říkat, co? 😀 ), snad jen vedle 300koňového RAV4 Prime trošku ztrácí glanc.

Jako docela zajímavý projekt se jeví Safety for Everyone, kdy Honda nechává nahlédnout do zákulisí testování bezpečnosti svých aut, která se pohybuje nad rámcem toho, co vyžaduje legislativa v jednotlivých zemích. Honda také seznamuje s příběhy účastníků dopravních nehod, kteří díky bezpečnosti hond nezaplatili životem. Ano, éra rakví na kolech, jako byl Civic 5G, už je dávno pryč.

Trošku mě ale zklamala Acura. Ta akorát oprášila koncept Type S ze srpnového Pebble Beach. Ne, že by od té doby ztratil na atraktivitě, ale prostě to není novinka. A k němu přibyla pouze ručně vyráběná Acura MDX PMC Edition, což je sice pěkná věc, ale pro neznalého návštěvníka L.A. Auto Show (a že takových bude většina) je to prostě jen (staré) červené MDX. Kromě těchto dvou exemplářů se připomínají letošní úspěchy Acury v motorsportu, takže to celé dost připomíná prezentaci Acury na SEMA. No – a co že jsem tedy ve své nenasytnosti vlastně čekal? 😉

Uděláme se malou statistiku:
Acura ILX – ve výrobě od dubna 2012
Acura RLX – ve výrobě od prosince 2012
Acura MDX – ve výrobě od května 2013
Acura TLX – ve výrobě od července 2014

Takže čtyři ze šesti aut v portfoliu Acury přesluhují, přičemž některé ..dost. Navíc to vypadá, že nové MDX už je hotové, tak nevím, na co se čeká. A to není všechno – Acura také slíbila motor V6 twin-turbo pro budoucí sportovní verze Type S. Takže k představování je toho spousta a zatím to vypadá, že v Detroitu se v lednu ukáže jen nový sedan TLX, takže tempo inovací u luxusní značky Hondy není kdovíjaké. Prodeje jsou sice na stejné úrovni jako vloni, ale zákazníkům může rychle dojít trpělivost…