Novinky

Honda ukončila výrobu modelu HR-V

Přemýšleli jste vůbec nad tím, že se stávající (druhá) generace crossoveru Honda HR-V vyrábí už sedm let? To z ní dělá na poměry Hondy docela stařečka, protože běžný modelový cyklus obměny je u této automobilky (jako u naprosté většiny ostatních) pět let. Nám v Evropě se to nezdá, protože se zde auto prodává teprve od září 2015 a nepotkáte ho na každé křižovatce – nejednalo se o kdovíjaký prodejní trhák a to i přesto, že v době uvedení na trh podle mě šlo o jeden z těch hezčích malých crossoverů (i když v Číně Honda ukázala prostřednictvím modelu XR-V, že to jde i lépe…). Na vině byl nejspíš poměrně slabý benzinový motor 1,5 l a nepomohla ani nemožnost pořídit verzi 4×4. Mělo ale i silné stránky – na svou kategorii moderní, kvalitní a parádně zpracovaný interiér s geniálními Magic Seats a v posledních letech i ostrou a velmi zábavnou verzi Sport.

Teď ale už HR-V v Evropě končí. V prosinci byla podle informací britského Autocaru ukončena v Japonsku výroba aut pro evropský (a japonský) trh a v současnosti se nabízí už pouze skladové vozy. Továrna se momentálně připravuje na náběh výroby nové, třetí generace, která bude v Japonsku uvedena v průběhu jara a v Evropě nejspíš zase až zkraje 2022. Hondě se zatím opravdu úspěšně daří tajit podobu designu nové generace, takže zatím víme jen to, že by příď auta měla mít drsnější vzhled a že by si auto mělo ponechat dynamickou siluetu SUV-kupé. Pak je ale otázkou, zda před časem pořízené špionážní fotky HR-V vůbec ukazují kamuflované HR-V a nejde o nějaký úplně jiný model… 😉

Dále o novém HR-V víme, že se v Evropě bude prodávat pouze s hybridním systémem pohonu e-HEV a že by mělo mezigeneračně trochu povyrůst, nejspíš někam na úroveň Toyoty C-HR. Jak výkonný bude elektromotor auta, se zatím můžeme jen dohadovat, technika jazzu by asi na takové auto byla slabá, tak možná 184k e-HEV z CR-V? Nevím ale, jestli už zase nejsem moc velký optimista. 😉

Ukončením produkce pro Evropu a Japonsko se ale ještě HR-V druhé generace neloučí, výroba v Mexiku pro Severní Ameriku nejspíš zatím stále jede, obě joint-venture Hondy v Číně také deriváty HR-V vyrábí i nadále, v Číně žije háervéčko dál i jako prémiová Acura CDX a jako bateriový elektromobil „elektrické“ značky Everus.

2 komentáře: „Honda ukončila výrobu modelu HR-V

  • Niekam na úroveň Toyoty C-HR. Snáď len vonkajšími proporciami. Inak by to bil krok späť. C-HR je zvnútra tak malý priestor, že aj interier Jazzu vám príde ako hangár. C-HR ma ľúbivý exteriér, ale úzitkovú vnútornú pridanú hodnotu na úrovni nula celá nula niečo.

    • Samozřejmě vnějšími rozměry, C-HR má už teď menší interiér, než HR-V. 😉

Komentáře nejsou povoleny.